Show simple item record

dc.contributor.advisorBedir, Ahmet
dc.contributor.authorŞenliler, Turgay
dc.date.accessioned2021-05-07T08:25:57Z
dc.date.available2021-05-07T08:25:57Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596700
dc.description.abstractAsıl gayesi ahlâkî ve terbiyevî olan Kur‟ân kıssalarının, kültür seviyesi ve durumu hangi düzeyde olursa olsun okuyucu ve dinleyiciler üzerinde büyük bir tesiri vardır.Kıssalarla elde edilmek istenen gaye, birey ve toplumun ilâhî mesajlar istikametinde bir değiĢim sağlaması ve kâmil insan olmaya namzet olan, potansiyel insanı gerçek konumuna yükseltmektir. Bu doğrultuda gerçek hayattan kesitler sunan kıssalardaki olaylar birer ibret, kahramanlar ise topluma model insan olarak sunulmaktadır.`Firavun‟a git! Çünkü o iyice azdı. „Ya Rabbi!‟ dedi. Genişlet göğsümü, kolaylaştır işimi, çözüver şu dilimin bağını, ta ki anlasınlar sözümü! Bana da ailemden birini yardımcı kıl, Harun kardeşimi! Onunla beni takviye et! Onu bu işime ortak et! Ta ki seni daha çok tesbih ve tenzih edelim. Ve seni daha çok analım. Aslında sen bizim bütün hallerimizi hakkıyla görmektesin. (Allah): Mûsâ! İstediklerin sana verildi.` (Taha, 20: 24-36)Buradaki anma, krizle yakından ilgili olabilecek kiĢilerin fikren, zihnen ve psikolojik olarak özel eğitimlerle devamlı zinde tutulmaları ve krize hazırlanmaları anlamına geliyordu ki olası bir krize karĢı sürekli hazır olsunlar, hadiseler karĢısında mukavemetleri kırılmasın, olaylardan kopmasın. Ayrıca bu anma sonuçta kriz yöneticisinin konuĢurken yakalayacağı baĢarıyla da alakalıdır: Her zaman konuĢmacının baĢarısı, konuyla ne kadar yakından ilgili ve baĢkalarına anlatmaya ne kadar istekli olduğuna bağlıdır.Hz. Mûsâ, kardeĢi Harun‟a peygamberlik verilmesinin yanı sıra birtakım isteklerde de bulunmasıyla, aynı zamanda bir nevi kriz yönetim ekibini kurmuĢ ve kriz eylem planını da oluĢturmuĢ oluyordu.Zira iyi bir lider ortaya çıkabilecek bir krizi önceden sezinleyebilir. Krizin kendilerine bulaĢmaması için zaaf noktalarını giderir. Her Ģeye rağmen bir kriz ekibi oluĢturur. Burada Hz. Mûsâ‟nın yaptığı da budur. Firavun‟la oluĢturacağı diyalog sonucunda ortaya çıkabilecek krizleri sezip onlara karĢı proaktif bir kriz yönetimi anlayıĢıyla tedbir almak ve kriz yönetim ekibi oluĢturmaktır.Anahtar Kelimeler: Kıssa, Kriz, Hz. Mûsâ, Firavun
dc.description.abstractThe parables in the Qur'an mainly purpose to bring in good morals and decency and have a huge impact on its readers and listeners, no matter at what cultural level they are.The aim sought to be achieved by parables is to change individuals and societies through divine messages and to upgrade human potentials to the actual perfect location. In this sense, real-life events in the parables offer an exemplary lesson and heroes are presented as the model for human society.Allah said: `Go to Fir'aun (Pharaoh)! Verily, he has transgressed.` Mûsâ (Moses) said: `O my Lord! Open for me my chest. `And ease my task for me; `And make loose the knot (the defect) from my tongue, `That they understand my speech, `And appoint for me a helper from my family, `Harun (Aaron), my brother; `Increase my strength with him, `And let him share my task, `That we may glorify You much, `And remember You much, `Verily! You are of us Ever a Well-Seer.` Allah said: `You are granted your request, O Mûsâ (Moses)! (Taha, 20: 24-36)Remembering Allah at the moments of crisis may be closely related to the necessity of a person‟s mental and psychological preparation and fitness through special education; so as to get constantly ready against a possible attack without losing his resistance in the face of events. In addition, this remembrance is ultimately linked to the achievement in crisis management: The success of the speaker is always closely dependent on how much he is concerned with the subject and willing to tell others.Prophet Moses (pbuh), by requesting the assignment of his brother Aaron (pbuh) as a prophet, aimed to set up a kind of crisis management team and the necessary crisis action plan.Namely, a good leader can anticipate any crisis that may arise by overcoming his weaknesses against crisis and creating a crisis team in spite of any hardship. Here the Prophet Moses (pbuh) exactly does the same; that‟s to take measures against crises that may arise in the dialogue with the Pharaoh with a proactive crisis management approach and crisis management team.Keywords: Parable, The crisis, The Prophet Moses, Pharaohen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleHz. Mûsa kıssalarında kriz yönetimi
dc.title.alternativeCrisis management in the parables of the Prophet Moses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHz. Musa
dc.subject.ytmKoran
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmCrisis
dc.subject.ytmCrisis management
dc.subject.ytmManagement
dc.identifier.yokid10077310
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOZOK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425289
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess