Show simple item record

dc.contributor.advisorKara, Mehmet
dc.contributor.authorÇiçek, Behiye
dc.date.accessioned2021-05-07T08:25:57Z
dc.date.available2021-05-07T08:25:57Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596698
dc.description.abstractDeneyimsel pazarlama, deneyim ekonomisinin gelişmesiyle ortaya çıkan bir pazarlama yaklaşımıdır. Deneyim ekonomisiyle birlikte, pazarlama dünyasının stratejileri geleneksel olarak fayda odaklı ürün ve hizmet satmaktan, duygu odaklı tüketici deneyimi sağlamaya yönelik değişime uğramıştır. Tüketici deneyimlerinin en doğru şekilde anlaşılması, uygun deneyimsel pazarlama stratejilerinin oluşturulması,rekabetçi avantaj kazandırması ve müşteri sadakati açısından büyük önem taşımaktadır. Turistik ürün ve turizm hizmetleri, kişiye özel olma ve deneyim yaşatma niteliğine sahip olması açısından deneyim ekonomisinde fırsat elde etmektedir. Bu çalışmada; Nevşehir ili Kozaklı ilçesinde dört ve beş yıldızlı termal otellerde uygulanan deneyimsel modüllerin(duyusal,duygusal,düşünsel,davranışsal ve ilişkisel) termal turizm tercihlerini ne yönde ve nasıl etkilediğinin, müşterilerin sosyo-demografik özelliklerini de dikkate alarak tespit etmek ve termal oteller için uygulanması gereken deneyimsel modüller hakkında önerilerde bulunmak amaçlanmıştır. Çalışmanın önemi, kapsam ve sınırlılıklarının belirlenmesinin ardından kuramsal ve kavramsal çerçevede; pazarlama kavramı ele alındıktan sonra deneyimsel pazarlama kavramı ayrıntılı olarak açıklanmıştır.Çalışmanın verileri anket yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin frekans ve yüzdeleri alınarak dört-beş yıldızlı termal otellerin uygulamış olduğu deneyimsel modüllerin müşterilerin sosyo-demografik özelliklerine göre termal turizm tercihlerini etkileyip etkilemediğine bakılmıştır.Anahtar Kelimeler: Deneyimsel pazarlama, deneyim ekonomisi, turizm pazarlaması, tüketici davranışları.
dc.description.abstractExperiential marketing,which is a marketing approach, is resulting up with development of experience understanding. Along with the experience of economy, strategy of marketing world has been transformed for providing emotion-oriented consumer experience instead of traditionally selling benefit-oriented products and services. The most accurate way understanding of the consumer experience,establishment of appropriate experiential marketing strategy in terms of gaining a competitive advantage in and customer loyalty are of great importance. Tourist products and tourism servivces get opportunity in economy of experience in terms of personal and having relevant experiences. This study aimed to detect experimental models(sensorial,emotional,mental,behavioral and relational)are implemented at four and five-stars thermal hotels how it affects and what direction for thermal tourism preferences at Kozaklı district of Nevşehir province,taking into consideration socia-demographic characteristics of costumers and make suggestions about experimental modules need to be applied for thermal hotels. After determination of importance scope and limitations of the study, concept experiental marketing is described in detail after discussing marketing concept in theoretical and conceptual framework. The study data set were obtained through a questionnaire. Using frequencies and percentages af those data, experimental modules which was implemented by four-five stars thermal hotels whether it effects thermal tourism preferences of customers according to socia-demographic characteristics.Keywords: Experiential marketing, experience economy, tourism marketing, consumer behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDeneyimsel pazarlama ve satın alma karar sürecine etkisi: Termal turizm sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of experiential marketing and purchase decision process: An application of thermal tourism sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmThermal tourism
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmExperiential marketing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10065930
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOZOK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380032
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess