Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtoğlu, Ramazan
dc.contributor.authorSönmez, Alperen Timuçin
dc.date.accessioned2021-05-07T08:25:56Z
dc.date.available2021-05-07T08:25:56Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596696
dc.description.abstractMarka literatürü incelendiğinde, marka ve marka kavramı ile ilgili tüketicilerin değerlendirmeleri ölçülürken genellikle gelir seviyelerine, sosyal çevrelerine, yaş gruplarına ya da meslek gruplarına göre bölümlendirildiği görülmektedir. Ayrıca marka ve marka kavramları ile ilgili zengin bir literatür olmasına karşın marka aşkı konusunda özellikle yerli literatürde sınırlı sayıda çalışma olduğu görülmektedir. Bu tezde tüketiciler yaş kuşaklarına göre bölümlendirilmiş ve marka aşkı, marka faydası, marka kişiliği, marka sadakati değerlendirmeleri incelenmiştir. Çalışma teori ve uygulama olmak üzere iki kısımdan oluşmuştur. Çalışmanın ilk iki bölümünde yaş kuşakları ve marka ile ilgili teorik bilgiler yer almaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde yaş kuşakları ile ilgili kavram ve teoriler anlatılmış, ardından yaş kuşağı kavramı açıklanmış ve yaş kuşaklarının özellikleri ile ilgili bilgi verilmiştir. İkinci bölümde marka konusu ayrıntılı olarak anlatılmış ve marka ile ilgili kavramlar açıklanmıştır. Son bölümde ise yapılan anket çalışması ve sonuçlarına yer verilmiştir. Tez, marka kavramı değerlendirmelerinde tüketicileri yaş kuşaklarına göre ayırmaktadır. Bu açıdan marka ve marka kavramı ile ilgili yapılan çalışmalara katkı sağlamaktadır. Ayrıca marka aşkı kavramının çalışmaya dâhil edilmesi de ilgili literatüre katkı sağlamıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin yaş kuşaklarına göre marka kavramları ile ilgili değerlendirmeleri marka aşkı, marka faydası, marka kişiliği için farklılık gösterirken, marka sadakati için bir farklılık göstermemektedir.Anahtar Kelimeler: Yaş Kuşakları, Marka, Marka Aşkı, Marka Faydası, Marka Kişiliği, Marka Sadakati
dc.description.abstractFrom literature it has been seen that when the evaluations of the consumers about the brand and brand concept has been measured, the consumers has been grouped according to their income levels, social environments, age groups or their profession. Although there are extensive literature about brand and concepts of brand, especially in domestic literature there are limited numbers of studies about brand love. In this thesis, it was investigated that the evaluations of the consumers according to their age generations about brand love, brand utility, brand identity and brand loyalty. The study consists of two parts including theory and practice. In the first part of the study, there are theoretical information gathered from the related literature. In the second part, the subject of brand is expressed in detail and concepts about brand are explained. In the last part, the survey and its results are given. In this thesis, consumers are divided by their generations of age on their evaluations of brand concept. From this perspective this study contributes to the brand and brand concept-related studies. Also this study contributes to literature by including the concept of brand love. According to the results, while evaluations of the consumers by their age generations about brand concepts were different for brand love, brand utility and brand personality, there was no difference for brand loyalty. Keywords: Age Generations, Brand, Brand Love, Brand Utility, Brand Personality, Brand Loyalty.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin yaş kuşaklarına göre marka aşkı, marka faydası, marka kişiliği ve marka sadakati hakkındaki değerlendirmeleri
dc.title.alternativeEvaluati̇ons of the consumers according to the age generati̇ons about brand love, brand utility, brand personality and brand loyalty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmBrand personality
dc.subject.ytmUtility
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmLoyalty
dc.subject.ytmConsumer loyalty
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid10082856
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOZOK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425291
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess