Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin yaşam kaliteleri ile stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Cihan, Bekir Barış | |
dc.contributor.author | Koçak, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:25:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:25:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596644 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaşam Kaliteleri İle Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkinin araştırılmasıdır. Araştırmaya 2018-2019 Eğitim öğretim yılında Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan 287 erkek 227 kadın olmak üzere toplam 514 üniversite öğrencisi katılmıştır.Araştırmanın yöntemi ilişkisel tarama modeli niteliğindedir. Araştırmanın evrenini; 2018-2019 yılında Yozgat Bozok Üniversitesi BESYO'da öğrenim gören ve Ahi Evran Üniversitesi BESYO'da öğrenim gören üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise; anketleri doldurmayı kabul eden 514 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama amacıyla kişisel bilgi formu, Algılanan Stres Ölçeği ve WHOQOL-BREF Yaşam Kalite Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; genel öğrencilerin yaşam kalitesi arttıkça stres/rahatsızlık algısı ve yetersiz özyeterlik algısı azalmakta ya da stres/rahatsızlık algısı ve yetersiz özyeterlik algısı arttıkça yaşam kaliteleri azalmaktadır. Yaşam kaliteleri ile stres düzeyleri arasındaki ilişkinin ele alındığı mevcut çalışmada araştırmanın birinci alt problemi olarak öğrencilerin cinsiyet değişkeni ile YK ölçeğinin alt boyutları arasındaki ilişki incelendiğinde; yaşam kalitesi ölçeğinin sosyal alan boyutunda erkek öğrencilerin puan ortalamaları kadın öğrencilerin puan ortalamasından anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Sonuç olarak üniversite öğrencilerinin yaşam kalite düzeyleri arttıkça stres düzeylerinin anlamlı düzeyde azaldığı gözlemlenmektedir. Bu bağlamda yaşam kalite düzeyinin cinsiyet, öğrenim gördükleri üniversite, branşları, ikemetgah, alkol, sigara kullanımına ve gelir düzeyleri değişkenleri üzerinde olumlu ve olumsuz yönde etkilediği görülmüştür. Çalışmamız toplum olarak öğrencilerin yaşam kalite düzeylerinin yükseltilmesi ve devletin farkındalığını arttırma noktasında literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the relationship between the quality of life and the level of stress in physical education students. A total of 514 university students (287 male and 227 female) attending the Physical Education and Sport College in 2018-2019 academic year participated in the study.The method of the study is a relational screening model. The universe of the research; In 2018-2019, university students who study at Yozgat Bozok University BESYO and study at Ahi Evran University BESYO are formed. The sample is; 514 students who accepted to fill the questionnaires. In order to collect data, personal information form, Perceived Stress Scale and WHOQOL-BREF Quality of Life Scale were used.According to the research findings; As the quality of life of general students increases, the perception of stress / discomfort and inadequate self-efficacy diminishes or the quality of life decreases as the perception of stress / discomfort and insufficient self-efficacy increase. In the present study, where the relationship between quality of life and stress levels was examined, the relationship between gender variable and the subscales of the QOL scale as the first sub-problem of the study was examined; The mean score of the male students in the social field dimension of the quality of life scale was found to be significantly higher than the average score of female students.As a result, as the quality of life of university students increased, the level of stress decreased significantly. In this context, it has been observed that quality of life has a positive and negative effect on gender, university, branches, indicator, alcohol, smoking and income levels. Our study is thought to contribute to the literature as raising the quality of life of the students and increasing the awareness of the state as a society. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin yaşam kaliteleri ile stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between life quality and stress levels of physical education and sports school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-11 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and sport faculty | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Quality of life | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.identifier.yokid | 10181082 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOZOK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 536130 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |