Show simple item record

dc.contributor.advisorKartal, Alpaslan
dc.contributor.authorKorkmaz, Resul
dc.date.accessioned2021-05-07T08:25:36Z
dc.date.available2021-05-07T08:25:36Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-01-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596626
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada Suriye kökenli lise öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor dersine tutumları incelenmiştir. Bu araştırma, tarama modeli kapsamında ilişkisel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel bilgiler formu veGüllü ve Güçlü tarafından 2009 yılında oluşturulan `Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Hatay ilinde öğrenim gören Suriye kökenli lise öğrencileri araştırma evrenini oluşturmaktadır. Hatay ili Altınözü ve Yayladağı ilçelerindeöğrenim gören Suriye kökenli lise öğrencileri ise örneklem olarak belirlenmiştir. Ölçek formları toplam 350 öğrenciye gönüllülük esas alınarak ve gizliliğe önem verilerek rastgele dağıtılmış, kısa süre içerisinde yanıt vermeleri istenmiştir. 314 ölçek formu geri dönmüş, eksiklikleri görülen 36 form dikkate alınmamış ve toplam 314 ölçek formu analiz için uygun bulunmuştur.Elde edilen veriler SPSS 25 paket programı ile analiz edilmiştir. İkili karşılaştırmalar için Mann-Whitney U Testi, çoklu karşılaştırmalarda Kruskal-Wallis H Testi kullanılmıştır.Ölçeğin güvenirliliği Cronbach's Alpha katsayısı ile belirlenmiştir.Araştırma sonucunda; `Suriye kökenli lise öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine yönelik tutumlarının`, `cinsiyet`, `Düzenli spor yapma`, `spor yapma sıklığı`, `lisans`, `spor geçmişi`, `ailede spor yapan olması`, değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. `yaş`,`sınıf`,`Türkiye'de bulunma süreleri`,`Anne eğitim durumu` ve `Baba eğitim durumu` değişkenlerinde herhangi bir anlamlı farklılıklar tespit edilememiştir. Anahtar Kelimeler: Lise öğrencisi, Mülteci, Tutum.
dc.description.abstractABSTRACT At this study, attitudes of Syrian origin high school students towards physical education and sports course are researched. Correlational survey model is used as survey model at this study. As data collection tools, Personal information form prepared by the researcher and `Attitude scale towards physical education lesson for secondary school student` developed by Güllü and Güçlü in 2009 are used. Target population of the study is consisted of high school students. Syrian origin high school students in Altınözü and Yayladağı districts of Hatay province are determined as sample group. Data collection tools are distributed to 350 volunteer students and privacy is taken into consideration. 314 of the tools are used at the research and the rest (36 scales) are not used due to having some deficiencies. The datas obtained are analyzed with SPSS 25 packaged software. For paired comparison Mann-Whitney U test and for multiple comparisons Kruskal-Wallis H test are used. Reliability of scale is determined via Cronbach's Alpha coefficient. According to research results, it is determined that attitudes of Syrian origin high school students towards physical education and sports course shows meaningful differences in terms of these variables –`gender`, `doing sports regularly`, frequency of doing sport`, `license`, `sports experiences` and `having a family member doing sport`-. No meaningful difference is determined according to the following variable –`age`, `grade`, `educational background of mother`, `educational background of father` and `time they have spent in Turkey`.Key words: High school students, Refugees, Attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleDevlet okullarında öğrenim gören suriyeli öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeA review on attitudes of syrian students receving education in public schools towards physical education and sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-21
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10181108
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOZOK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid653327
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess