Sorgulama temelli farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarısına etkisinin kıyaslanması: Kimyasal bağlar örneği
dc.contributor.advisor | Çavuş, Murat | |
dc.contributor.author | Korkman, Nurullah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:24:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:24:19Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-03-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596385 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf fen ve teknoloji dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi kimyasal bağlar konusunun; geleneksel öğretim yöntemi, sorgulama temelli öğrenme yöntemi, sorgulama temelli işbirlikli öğrenme yöntemi ve sorgulama temelli çevrim içi işbirlikli öğrenme yöntemi ile ayrı ayrı planlamak, öğretim etkinliklerini uygulamak ve süreç sonunda değerlendirme çalışmalarını yaparak öğrencilerin akademik başarılarına etkilerini kıyaslamaktır. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilen bu araştırmada nicel araştırma yaklaşımının yarı deneysel deseninin ön test-son test eşitlenmemiş kontrol grubu modeli uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini Yozgat ili merkezde bulunan bir devlet ortaokulunda okuyan 132 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu öğrenciler rastgele örnekleme yöntemi ile 32 şer kişilik dört örneklem grubuna ayrılmışlardır. Çalışmada dersler geleneksel öğretim yöntemi, sorgulama temelli öğrenme yöntemi, sorgulama temelli işbirlikli öğrenme yöntemi ve sorgulama temelli çevrim içi işbirlikli öğrenme yöntemine uygun olarak planlanarak örneklem gruplarına uygulanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 23 maddeden oluşan ve Kr-20 değeri 0,88 olan 7. sınıf kimyasal bağlar başarı testi, ön test-son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bağımlı ve bağımsız t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, sorgulama temelli çevrim içi işbirlikli öğrenmenin diğer öğrenme yöntemlerine göre akademik başarıyı attırmada daha etkili olduğu ve etki büyüklüğünün yüksek düzeyde olduğu görülmektedir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is; to severally plan 7th Grade science course chemical bonds subject with `conventional teaching method`, `inquiry based learning method`, `inquiry based cooperative learning method` and `inquiry based online cooperative learning method`; apply teaching activities and at the end of the process compare effects on the students' academic success by evaluation studies. In line with this purpose; quasi-experimental design of quantitative research approach was applied. Sample of the research consists of 132 7th grade students from a public school in Yozgat. The sample was divided into four different groups each includes 32 students with random selection. Four different teaching methods; `conventional teaching method`, `inquiry based learning method`, `inquiry based cooperative learning method` and `inquiry based online cooperative learning method` were applied to these four groups. Data were collected by a 7th grade chemical bonds achievement test, which consists of 23 item and has a Kr-20 value of 0,88 developed by the researcher. The data gathered were analyzed with the help of SPSS software program. Independent and paired sample t- tests were both used in data analyses. Results of this research indicate that `inquiry based online cooperative learning method` was the most effective one in fostering academic success amongst others and it has high level of effect size. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sorgulama temelli farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarısına etkisinin kıyaslanması: Kimyasal bağlar örneği | |
dc.title.alternative | Comparison of inquiry based different teaching methods in terms of affecting students' academic success: The case of chemical bonds | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-12 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Chemical bonds | |
dc.identifier.yokid | 10184857 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOZOK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 503045 | |
dc.description.pages | 194 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |