Show simple item record

dc.contributor.advisorNartgün, Zekeriya
dc.contributor.authorKurt, Elif
dc.date.accessioned2021-05-07T08:18:16Z
dc.date.available2021-05-07T08:18:16Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596280
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı; öğretim sürecinin çeşitli aşamalarında öğretmenler tarafından yerine getirilmesi istenen durum belirleme uygulamalarının öğretmenlerin ne kadarı tarafından yerine getirildiğini öğrenci görüşleri doğrultusunda; ne sıklıkta yerine getirildiğini ise öğretmen görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Araştırmada, mevcut durum var olduğu şekliyle betimlenmek istendiğinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 1 fen lisesi, 1 sosyal bilimler lisesi ve 2 anadolu lisesi öğrencileri ve bu okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Nartgün (2009) tarafından hazırlanan anket bu araştırma için yeniden düzenlenerek kullanılmıştır. Veri toplama araçları 2015 - 2016 yılında Giresun il merkezinde çalışma grubu içinde yer alan tüm lise öğrencilerine ve bu okullarda görev yapan tüm öğretmenlere uygulanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde betimsel istatistiklerinden yararlanılmıştır.Öğrenci görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre öğretim sürecine başlarken yapılması istenen durum belirleme uygulamaları öğretmenlerin büyük bir `çoğunluğu` tarafından yerine getirilmektedir. Öğretim süreci içinde ve süreç sonunda sınavlardan önce yapılması istenen durum belirleme uygulamaları öğretmenlerin `çoğunluğu` tarafından gerçekleştirilirken, sınavlardan sonra yapılması istenen durum belirleme uygulamaları ise öğretmenlerin `çok azı` tarafından gerçekleştirilmektedir. Performans içeren çalışmalar kapsamında yapılması istenen durum belirleme uygulamaları ise öğretmenlerinin `yarısı` tarafından yerine getirilmektedir.Öğretmen görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre öğretmenler öğretim sürecine başlarken, süreç boyunca ve performans içeren çalışmalar kapsamında yapılması istenen durum belirleme uygulamalarını `her zaman` veya `genellikle` gerçekleştirmektedir. Buna göre durum belirleme uygulamaları öğretim sürecinin her aşamasında öğretmenler tarafından yerine getirilmektedir.
dc.description.abstractThe general purpose of this research is to determine the assessment practicalities which are supposed to be used by the teachers during the education process at every stage within the scope of the students' opinions about how many of the teachers practice them and the teachers' opinions about how often they practice these practicalities.Scanning model was used in the research as the existing condition was intended to be described as it was. The working group of the research consisted of students from one science high school, one social science high school, two anatolian high schools and from teachers who worked at these schools. After being reformulated for this research, a questionnaire prepared by Nartgün (2009) was used to collect data. Data collection tools were applied to all high school students in the working group and all high school teachers working at these schools in Giresun in the years 2015 and 2016. Frequency and percentage chi-squared statistics were used in order to analyze the collected data. According to the results of the students' opinions, `the majority` of the teachers have carried out the assessment practicalities which are supposed to be done in the beginning of the teaching process. While `most` of the teachers carry out the assessment practicalities which are expected to be carried out before the examinations during the teaching process and at the end of it as well, `very few` of them carry out these practicalities after the examinations.. In terms of the assessment practicalities which are expected to be done within the studies including performance, `half` of the teachers carry out the assessment practicalities.According to the results of the teachers' opinions , the teachers `always` or `generally` carry out the assessment practicalities which are expected to be done within the studies including performance when starting, during and at the end of the teaching process. Thus, it is obvious that the assessment practicalities are carried out at every stage of the teaching process by the teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretim sürecindeki durum belirleme uygulamalarına yönelik öğrenci ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing of the opinions of students and teachers about the assessment practicalities at the teaching - learning process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAssessment
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeaching processes
dc.identifier.yokid10232250
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534737
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess