7. sınıf güneş sistemi ve ötesi ünitesi kazanımlarının materyal ve model destekli etkinliklerle öğretiminin etkililiğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yener, Dündar | |
dc.contributor.author | Kalkan, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:18:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:18:15Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-07-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596278 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada 7. Sınıf `Güneş Sistemi ve Ötesi` ünitesinde yer alan kazanımların materyal ve model destekli etkinliklerle öğretiminin etkililiği incelenmiştir. Bu bağlamda geliştirilen materyal ve model destekli etkinliklerin öğrencilerin astronomiye yönelik tutumlarının, astronomi başarılarının ve yapılan etkinliklere yönelik öğrenci görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya ili Akyazı ilçesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 7. Sınıf öğrencileri (29 kişi) oluşturmaktadır. Araştırma, 2015–2016 öğretim yılının 2. döneminde, 7. sınıf fen bilimleri dersi `Güneş Sistemi ve Ötesi` ünitesi üzerinde yapılmıştır. Geliştirilen etkinliklerde ünite kazanımlarına uygun materyal ve model destekli etkinlikler hazırlanmıştır. Ayrıca bir astronom sınıfa davet edilerek astronom ve astronot arasındaki fark açıklanmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilere mitolojik hikayeler ile takımyıldızları anlatılmıştır ve son olarak öğrencilere teleskop tanıtılarak teleskop ile gözlemi yapmaları sağlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 25 maddeden oluşan Temel Astronomi Başarı Testi (TABT) ile 20 maddeden oluşan Astronomi Tutum Ölçeği (ATÖ) kullanılmıştır. Ön test son test olarak uygulanan ölçeklerde çalışma grubunun ön test- son test puan sonuçlarında son test lehine anlamlı farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuç öğrencilerin etkinlikler sonrasında astronomi başarı ve astronomiye yönelik tutumları arasında olumlu yönde değişmeler olduğunu göstermektedir. Araştırmada uygulanan etkinlikler ile ilgili öğrenci görüşlerini öğrenmek için çalışma grubu ile dokuz maddelik yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşme notları analizi içerik analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Analiz sonuçlarına göre öğrenciler kullanılan materyal ve modellerin astronomi konularını somutlaştırdığını, astronomiye merak duyduklarını ve astronomiyi sevdiklerini ifade etmişlerdir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda materyal ve model destekli etkinliklerin astronomi konularını öğretmede ve astronomiyi sevdirmede etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonucunda materyal ve model destekli öğretim etkinliklerinin fen bilimleri dersi diğer ünitelerinde de kullanabileceği önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Astronomi Öğretimi, Güneş Sistemi ve Ötesi, Etkinlik Temelli Astronomi, Modellerle Astronomi Öğretimi. | |
dc.description.abstract | In this study, the effectiveness of teaching the gains in the 7th Class inin Solar System and Beyond unit by means of material and model supported activities was examined. In this context, it is aimed to determine the students' attitudes towards astronomy, astronomical achievements and student views about activities.The study group of the study is composed of 7th grade students (29 people) studying in a secondary school in Akyazı district of Sakarya province. The research was carried out in the second year of the 2015-2016 academic year and the 7th grade science course on the, Solar System and Beyond unit. In the developed activities, material and model supported activities were prepared for the unit gains. In addition, the difference between astronomer and astronaut was explained to an astronomer class. In addition to this, mythological stories and constellations were explained to the students.The Basic Astronomy Achievement Test (TABT) consisting of 25 items and the 20 item Astronomy Attitude Scale (ATO) were used as the data collection tool in the study. The scales were applied as pre-test post-test. It was concluded that the study group had a significant difference between the pre-test and post-test scores in favor of the post-test. This result shows that students change positively between attitudes towards astronomy success and astronomy after the events.In order to increase the quality of the study, the interview form was applied using the semi-structured interview form consisting of nine items. Interview notes were analyzed by content analysis technique. According to the results of the analysis, the students stated that the applications made it easier to learn that they were more memorable, that they got important information through the activities, reinforced their learning and made it easier to understand.As a result of obtained from the research, it has been concluded that the material and model supported teaching practices have an effect on learning outcomes of The Solar System and Beyond and achivement. It is thought that material and model supported teaching activities can be used in other subjects in science class.Keywords: Astronomy Teaching, Solar System and Beyond, Activity Based Astronomy, Modeled Astronomy Teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 7. sınıf güneş sistemi ve ötesi ünitesi kazanımlarının materyal ve model destekli etkinliklerle öğretiminin etkililiğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effectiveness of 7th grade solar system and both unit recovery by material and model assisted activities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-20 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Astronomy | |
dc.subject.ytm | Astronomy course | |
dc.subject.ytm | Solar system | |
dc.subject.ytm | Effective learning | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.identifier.yokid | 10224712 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 531678 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |