Okul öncesinde değerler eğitiminin program, öğretmen ve aile görüşleri açısından incelenmesi incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çamlıbel Çakmak, Özlem | |
dc.contributor.author | Eren, Emine | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:18:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:18:14Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-04-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596273 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı okul öncesinde değerler eğitimini program, öğretmen ve aile görüşleri açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Zonguldak İli, Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı anaokulu ve anasınıflarında görev yapan gönüllü 20 okul öncesi öğretmeni ve bu okullara devam etmekte olan 105 çocuğun ailesi oluşturmaktadır. Araştırma bir doküman incelemesi olmakla birlikte nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışmasıdır. Bu araştırmada, katılımcıların bazı demografik bilgilerine ulaşmak için öğretmen ve ailelere yönelik tanıma formları ve nitel veri toplama tekniklerinden olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesinde, nitel veri analizleri tekniklerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the values of pre-school education in terms of program, teacher and family views. The study group consisted of 20 preschool teachers who work in kindergarten and kindergarten in Zonguldak Province, National Education Directorate in 2016-2017 academic year and the family of 105 children attending these schools.Although the research is a document review, it is a case study which is one of the qualitative research methods. In this study, semi-structured interview technique which is one of the qualitative data collection techniques and teaching forms for teachers and families were used to reach some demographic information of the participants. Descriptive analysis technique which is one of the qualitative data analysis techniques has been used in analyzing the data obtained through interviews. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesinde değerler eğitiminin program, öğretmen ve aile görüşleri açısından incelenmesi incelenmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of values education according to the preschool education program, the views and practices of preschool teachers and families | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.identifier.yokid | 10217274 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 526244 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı |