Show simple item record

dc.contributor.advisorÇamlıbel Çakmak, Özlem
dc.contributor.authorEren, Emine
dc.date.accessioned2021-05-07T08:18:14Z
dc.date.available2021-05-07T08:18:14Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596273
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul öncesinde değerler eğitimini program, öğretmen ve aile görüşleri açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Zonguldak İli, Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı anaokulu ve anasınıflarında görev yapan gönüllü 20 okul öncesi öğretmeni ve bu okullara devam etmekte olan 105 çocuğun ailesi oluşturmaktadır. Araştırma bir doküman incelemesi olmakla birlikte nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışmasıdır. Bu araştırmada, katılımcıların bazı demografik bilgilerine ulaşmak için öğretmen ve ailelere yönelik tanıma formları ve nitel veri toplama tekniklerinden olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesinde, nitel veri analizleri tekniklerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the values of pre-school education in terms of program, teacher and family views. The study group consisted of 20 preschool teachers who work in kindergarten and kindergarten in Zonguldak Province, National Education Directorate in 2016-2017 academic year and the family of 105 children attending these schools.Although the research is a document review, it is a case study which is one of the qualitative research methods. In this study, semi-structured interview technique which is one of the qualitative data collection techniques and teaching forms for teachers and families were used to reach some demographic information of the participants. Descriptive analysis technique which is one of the qualitative data analysis techniques has been used in analyzing the data obtained through interviews.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesinde değerler eğitiminin program, öğretmen ve aile görüşleri açısından incelenmesi incelenmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of values education according to the preschool education program, the views and practices of preschool teachers and families
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmValues education
dc.identifier.yokid10217274
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526244
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess