Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Gülsen
dc.contributor.authorAksoy, Emre
dc.date.accessioned2021-05-07T08:18:14Z
dc.date.available2021-05-07T08:18:14Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596272
dc.description.abstractBu çalışmayla ` Orta öğretim kurumlarında okul sporlarına katılan öğrencilerin algılanan sosyal destek düzeylerinin incelenmesi ` amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Düzce Merkez İlçe'deki ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören, okul sporlarına katılmış 423 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Algılanan Sosyal Destek Ölçeği'nin revizyonu kullanılmış ve Düzce Merkez İlçe'de bulunan 9 ortaöğretim kurumundaki öğrencilere uygulanmıştır. Algılanan Sosyal Destek Ölçeği' (ASDÖ-R) Yıldırım (2004) tarafından; ergenlerin aile, arkadaş ve öğretmenlerinden algıladıkları sosyal desteği ölçmek amacıyla geliştirilmiştir. ASÖD-R'nin Aile Desteği (20 madde), Arkadaş Desteği (13 madde) ve Öğretmen desteği (17 madde) olmak üzere üç alt boyutu ve toplam 50 maddesi bulunmaktadır. Ölçek üçlü likert tipindedir ve uygulanan grup ölçekte her bir madde için `Bana Uygun (3)`, `Kısmen Uygun (2)` ve `Bana Uygun Değil (1)` seçeneklerinden kendileri için en uygun olanı işaretlemektedirler. Ölçekten alınabilecek en düşük puan 50, en yüksek puan 150'dir. Araştırma verileri bilgisayar ortamında çözümlenmiştir. Verilerin analizinde homojenlik durumuna bakmak için Levene Testi ve dağlımın normalliğini denetlemek için Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmıştır. Yapılan normallik testinde bütün analizler için verilerin normal dağıldığı görülmüştür. Dağılım normal olduğundan dolayı iki ilişkisiz örneklemin karşılaştırılmasında bağımsız gruplar t testi, ikiden fazla ilişkisiz örneklemin karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bağımlı değişkenin birden fazla olduğu durumlarda değişkenler arasında varyans-kovaryans matrisleri homojenliği gösterdiği için MANOVA testi uygulanmıştır. Araştırmada sonuç olarak okul türüne, sınıf düzeyine, ailenin aylık gelir düzeyine, okul dışında lisanslı spor yapma durumu ve okul sporlarında takım veya bireysel sporlara katılma durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı farka rastlanmamıştır (p>0.05). Bunun yanında cinsiyete göre arkadaşlardan algılanan sosyal destek puanı arasında anlamlı fark belirlenmiştir (p<0.05). Ortaya çıkan istatistiksel fark erkeklere göre kadınların daha yüksek arkadaşlardan algılanan sosyal destek puanına sahip olduğu yönündedir. Ayrıca, kardeş sayısına göre aileden algılanan sosyal destek karşılaştırılmasında anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır (p<0.05). Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim, Okul Sporları, Sosyal Destek, Algılanan Sosyal Destek
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the perceived social support levels of students who participate in school sports in secondary education institutions. The sample of the study consists of 423 students who participate in school sports in secondary education institutions of Düzce Merkez District. The revision of the Perceived Social Support Scale used in the collection of data was used and applied to students in 9 secondary education institutions of Düzce Merkez District. Perceived Social Support Scale (ASDÖ-R) was developed by Yıldırım (2004) to measure the social support perceived by adolescents, family, friends and teachers. ASÖD-R has three subscales: Family Support (20 items), Friend Support (13 items) and Teacher Support (17 items), and a total of 50 items. The data was collected by yhe triple likert type scale from the choices `appropriate (3)`, `partially appropriate (2)` and `not appropriate (1)`. The lowest score that can be taken from the scale is 50, the highest score is 150. The research data were analyzed with the help of SPSS package program. In the analysis of the data, the Levene Test was used to check the homogeneity and the Kolmogorov-Smirnov test was used to check the normality of the distribution. In the normality test conducted, it was seen that the data were normally distributed for all analyzes. Since the distribution is normal, independent t test was used in the comparison of two unrelated samples, and one way variance analysis was used in comparing two unrelated samples. MANOVA test is applied if the variance-covariance matrices show homogeneity among the variables when the dependent variable is more than one. As a result, there was no statistically significant difference between school and classroom level, monthly income level of family, licensed sports outside school, and participation in team or individual sports in school sports (p> 0.05). Moreover a significant difference was found in favor of social support points perceived from friends by sex (p<0.05). The statistical difference that emerges is that women have a perceived social support score from higher friends. In addition, a significant difference was found in the comparison of social support perceived from the family by the number of siblings (p<0.05).Key Words: Secondary School, School Sports, Social Support, Perceived Social Supporten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında okul sporlarına katılan öğrencilerin algılanan sosyal destek düzeyleri
dc.title.alternativePerceived social support levels of students participating in school sports in secondary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-02
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmSport culture
dc.subject.ytmSports organizations
dc.identifier.yokid10202120
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511072
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess