Show simple item record

dc.contributor.advisorYener, Dündar
dc.contributor.authorSubaşi, Sevtap Özge
dc.date.accessioned2021-05-07T08:18:12Z
dc.date.available2021-05-07T08:18:12Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596264
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmenliği 4.sınıf öğrencilerinin etkinliklerle zenginleştirilmiş astronomi dersine yönelik görüşlerinin `Astronomi Ders Günlüğü Formu` ve `Yarı yapılandırılmış Görüşme Formu` ile ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar dönemi Batı Karadeniz'de bulunan bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi öğretmenliği bölümü 4.sınıfta öğrenim gören 28 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı ve bir uzman tarafından geliştirilen astronomi ders günlüğü formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu içerik olarak incelendikten ve 2 uzman görüşü alındıktan sonra veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar; çalışma grubundaki öğrencilerin etkinlikler ile zenginleştirilmiş astronomi dersi kapsamında almış oldukları eğitimin, temel kavramların öğretiminde akılda kalıcılığının artması, dersin etkinlikler ile daha verimli olması ve etkileyici buldukları yönünde görüşlerine sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının çoğu astronomiye olan bakış açılarında olumlu yönde bir değişikliğe yol açması ile ilgili ifadelerini ön plana çıkardıkları belirlenmiştir. 12 haftalık ders ve etkinlik sürecinde üçüncü, dördüncü ve son hafta hariç diğer tüm haftalarda problem oluşturan bir durum söz konusu olmadığı ile ilgili görüşlerine yer verdikleri sonucu ortaya çıkmıştır. Çalışma grubundaki öğrencilerin ders dönemi başlangıcında kendilerini astronomi alanında yetersiz olarak değerlendirdikleri görülürken, dönem sonunda yeterlik düzeylerinde olumlu bir yükseliş olduğuna dair görüşlerine sahip oldukları belirlenmiştir. Yapılan bu çalışma sayesinde çalışma grubundaki öğrencilerin daha öncesinde astronomi alanına yönelik yalnızca `İnternet` ten faydalanarak anlamlı bilgilere ulaşabileceklerini düşündükleri görülürken, sonrasında daha doğru bilgilere farklı kaynaklardan da ulaşabilecekleri görüşüne sahip oldukları belirlenmiştir. Çalışma grubundaki öğrencilerin ders dönemi sonunda ilgi düzeylerinin arttığına ve astronomi ile ilgili haberleri daha fazla takip ettiklerine dair görüşlerine sahip oldukları belirlenmiştir. Bu bağlamda fen bilgisi çalışma grubundaki öğrencilerin astronomi dersine yönelik ilgi ve merak duygularının arttığı ifade edilebilir. Bununla birlikte etkinlikler ile zenginleştirilmiş astronomi dersi kapsamında almış oldukları eğitimin, astronomi dersine yönelik başarıyı da arttırabileceği söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Fen eğitimi, astronomi eğitimi, astronominin fen eğitimindeki önemi, çalışma grubundaki öğrencilerı
dc.description.abstractThe purpose of this research; The aim of this course is to reveal the opinions of 4th grade students about science-enriched astronomy course with `Astronomy Course Diary Form ler and ler Semi-Structured Interview Form fen. The study group of the study consisted of 28 teacher candidates studying in the 4th year of Science Education Department of the Faculty of Education of a university located in the Western Black Sea during the spring semester of 2016-2017 academic year. In the study, the data collection tool was used as a data source after the research of the astronomy lesson log form and the semi-structured interview form developed by the researcher and an expert and the content of the 2 experts. Results obtained from the study; It was determined that the education they received in the scope of the astronomy lesson enriched with the activities of the prospective teachers have increased their mindfulness in the teaching of the basic concepts, that the course is more efficient with the activities and that they think that they find impressive. It was determined that most of the pre-service teachers made their statements about the positive change in their perspective on astronomy. In the 12-week course and activity process, except for the third, fourth and last week, it was found out that they did not have any problems in all weeks. While it is seen that pre-service teachers evaluate themselves as inadequate in the field of astronomy at the beginning of the course period, they have the opinion that there is a positive increase in their proficiency levels at the end of the semester. Thanks to this study, it was determined that the pre-service teachers thought that they could reach meaningful information by taking advantage of daha Internet sonr in the field of astronomy and then they had the opinion that they could reach more accurate information from different sources. It has been determined that pre-service teachers have higher levels of interest and that they follow the news about astronomy more. In this context, it can be stated that science teachers' interest and curiosity towards astronomy lesson increased. However, it can be said that the education they have taken within the scope of the astronomy lesson enriched with activities can increase the success towards astronomy lesson.Keywords: Science education, astronomy education, astronomy science education, teacher candidatesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğrencilerinin etkinliklerle zenginleştirilmiş astronomi dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of science students views on the astronomy of enhanced environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-01
dc.contributor.departmentİlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmAstronomy course
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.identifier.yokid10215667
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531034
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess