Matematik dersine ilişkin metaforlar ve matematiksel yılmazlık: Bir kümeleme analizi yaklaşımı
dc.contributor.advisor | Kilmen, Sevilay | |
dc.contributor.author | Çağlayan, Çağla | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:18:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:18:09Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596249 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin matematik öğrenmeye, matematik öğretmenine ve matematikte başarılı olmaya ilişkin metaforları, matematik başarıları ve matematiksel yılmazlıkları arasındaki ilişkileri incelemek ve öğrencileri söz konusu değişkenlere bağlı olarak öğrencileri kümeleme analizi ile sınıflandırmaktır. Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bolu ilindeki iki ortaokulun 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören toplam 500 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin matematik öğrenme, matematik dersinde başarılı olma ve matematik öğretmeni temalarına dayalı metaforlarına ilişkin veriler, Yalçın (2012) tarafından geliştirilen `Matematik Öğrenmeye İlişkin Metaforlar Ölçeği`, `Matematik Dersinde Başarılı Olmaya İlişkin Metaforlar Ölçeği` ve `Matematik Öğretmenine İlişkin Metaforlar Ölçeği` aracılığıyla elde edilmiştir. Matematik dersine karşı yılmazlıklarına ilişkin veriler ise Kooken, Welsh, Mccoach, Wilder ve Lee (2015) tarafından geliştirilen `Matematiksel Yılmazlık Ölçeği` aracılığıyla elde edilmiştir. Öğrencilerin matematik dersindeki başarı puanları 2016-2017 eğitim öğretim yılı yılsonu başarı puanları olarak, ilgili okul idarelerinden yazılı olarak temin edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmeni, matematik dersi ve matematikte başarılı olmayla ilgili olumlu metaforlara sahip öğrencilerin hem matematiksel yılmazlıklarının hem de matematik başarılarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the relationships between mathematical resilience, metaphor regarding learning mathematics, mathematic teacher and achievement in mathematics, mathematical resilliance and mathematic achievement, and also classify the students according to these variables by cluster analysis. The sample of the study was consisted of 500 students who study in the 6th, 7th and 8th grades of the two middle schools in the province of Bolu in 2015-2016 academic year. Data on students' metaphors based on learning mathematics, be successful in mathematics and mathematics teacher themes have been obtained through the `Metaphors regarding Learning Mathematics Lesson Scale`, `Metaphors regarding Achievement in Mathematics` and `Metaphors regarding Mathematics Teacher Scale` that was developed by Yalçın (2012). Data on students' mathematical resilience have been obtained through the `Mathematical Resilience Scale` that was developed by Kooken, Welsh, Mccoach, Wilder and Lee (2015). The achievement scores of the students in the mathematics course, as the year-end achievement scores of the 2016-2017 academic year, have been obtained in writing from the relevant school administrations. According to the results obtained from the study; it has been achived that the students, who have positive metaphors about their teacher, mathematics lesson and be successful in mathematics, both mathematical resilience and mathematical achievement are more higher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik dersine ilişkin metaforlar ve matematiksel yılmazlık: Bir kümeleme analizi yaklaşımı | |
dc.title.alternative | Mathematical resilience and metaphors related to mathematics course: A cluster analysis approach | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Metaphor | |
dc.subject.ytm | Resiliency | |
dc.subject.ytm | Cluster analysis | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10201426 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 512991 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı |