dc.contributor.advisor | Uçar, Alpaslan | |
dc.contributor.author | Altindağ, Emre | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:18:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:18:08Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-06-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596247 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Paul Klee ve Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun resim eğitiminde temel konulardan olan; renk, kompozisyon, biçim, çizgi, ışık ve gölge başlıkları altında ders notları, makale, gazete ve dergi yazıları gibi kaynaklardan elde edilen görüşleri doğrultusunda yaratıcılık ve sanat eğitimciliği konusunda fikirleri incelenerek, birbirleriyle karşılaştırarak yorumlamaktadır. Bu çalışma kapsamında, 2018 yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Resim-İş Eğitimi Bölümü, 1. ve 4. sınıf öğrencilerine bu konuyla alakalı bir anket çalışması uygulanmıştır. Araştırma öncelikli olarak üniversite düzeyinde resim eğitimine yönelik, hem öğretmen, hem de öğrencilere atölye, sanat tarihi, temel sanat eğitimi gibi derslerde özellikle faydalanılması gerektiği düşünülen Paul Klee ve Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun çalışmaları, bu araştırmayla elde edilen veriler doğrultusunda referans bir kaynak oluşturmayı amaçlamaktadır. İki farklı coğrafyada etkinliğini sürdürmüş olan Klee ve Eyüboğlu, birbirine oldukça benzer görüşleri savunurken, günümüz ve geleceğin resim ve genel sanat eğitimciliğinin gelişimi açısından değerli fikirleri bulunmaktadır. Araştırmanın öğrencilere uygulanan anket kısmında belirlenen sorular aracılığıyla, öğrencilerin en başta genel sanat eğitimi ve eğitimciliği, Paul Klee ve Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun fikir çerçevesi içerisinden ortaya çıkarılan diğer kuramsal başlıklar doğrultusunda, öğrencilerin bu konu hakkındaki bilgi seviyeleri ve ilgileri, cinsiyet, yaş, lisans öncesi alan eğitimi alma durumları ve öğrenim gördükleri sınıf düzeylerine göre, aralarında anlamlı ilişkiler bulunup bulunmadığı araştırılmış, ardından bilgisayar ortamında analizi yapılarak sonuçları elde edilmiştir. Alınan bu somut sonuçlar doğrultusunda, başta akademik düzeyde olmak üzere, sanat eğitimi veren kurumlar içerisindeki eğitimci ve öğrencilere yönelik öneriler hazırlanmış ve sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sanat, Sanat Eğitimciliği, Paul Klee, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Resim Eğitimi | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to understand and compare the basic issues in painting education by Paul Klee and Bedri Rahmi Eyüboğlu's ideas. This research analyzes the ideas about under the headings of creativity, color, composition, form, line, light and shadow and art education by using their lecture notes, articles, newspapers and magazine writings. From this perspective, a relevant questionnaire study was applied to 1st and 4th grade students who were attending as a full time at Abant Izzet Baysal University, Faculty of Education in Painting.Paul Klee and Bedri Rahmi Eyüboğlu's ideas aimed to form a reference source in the direction of the data obtained with this research, especially for the art students and educators. Klee and Eyüboğlu, who continued their activities in two different geographical regions, their opinions are very similar to each other. There are valuable ideas for the development of today's and future art and art education.Through the questions in the survey, in line with the theoretical backgrounds of the students in the general art education, Paul Klee and Bedri Rahmi Eyüboğlu's ideas, the students' knowledge levels and related information about this subject, gender, age, according to the art education they have taken before and the level of education they have studied, and then the results were analyzed by computer analysis. Through with these results, proposals for educators and students in institutions providing art education, especially at academic level, have been prepared.Keywords: Art, Art Education, Paul Klee, Bedri Rahmi Eyuboglu, Painting Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Paul Klee ve Bedri Rahmi Eyüboğlu`nun ders notlarının karşılaştırılarak sanat eğitimi boyutunda değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The comparison of Paul Klee and Bedri Rahmi Eyuboglu's lecture notes in the art education aspect | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-12 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Grades | |
dc.subject.ytm | Klee, Paul | |
dc.subject.ytm | Eyüboğlu, Bedri Rahmi | |
dc.subject.ytm | Painting education | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.identifier.yokid | 10199323 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 509841 | |
dc.description.pages | 274 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı | |