dc.contributor.advisor | Yasa, Serap | |
dc.contributor.author | Kaplan, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:18:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:18:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596235 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesinde bilgilendirme tasarımı sistemini ve kullanım durumlarına ilişkin görüşleri kapsamaktadır. Araştırmada, kullanıcıların üniversite yerleşkesinde gitmek istedikleri yere kolaylıkla gidebilmelerini sağlayan bilgilendirme tasarımı ürünlerinin işlevselliği mevcut durum üzerinden incelemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, bilgi tasarımının etkili kullanımı ve farkındalığının artmasına paralel olarak üniversite yerleşkesinin her bir noktasına zamandan tasarruf ederek ulaşabilme, gelişen ve büyüyen BAİBÜ yerleşkesinde bilgilendirme tasarı-mı ürünlerinin (yönlendirme tasarımı tabelaları, bilgi, sembol, gösterge, ikon, piktogram, yerleşke haritası, trafik levhaları) var olan durumu üzerinden kullanıcıların görüşleri alınmıştır.Hazırlama süresince üniversitenin izni, tasarım sorunları açısından Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Grafik Anasanat uzmanının yönlendirmesi ve deneyimlerinden yararlanılmıştır. Ayrıca fakültelerde eğitim veren akademik personel, görev yapan idari personel ve öğrenim gören öğrencilerin yerleşke içerisinde ve fakültelerde yer alan bilgilendirme tasarımı ürünleri hakkındaki görüşleri anket yöntemiyle belirlenmiştir. Yerleşke içerisindeki eksikliklerin saptanması ve tasarım sorunlarına ilişkin bilgilendirme tasarımı ürünleri dört alt problem doğrultusunda incelenmiştir.Araştırmanın modeli betimsel tarama modelidir. Verilerin toplanması için kullanıcılara araştırmacı tarafından hazırlanan 2'si açık uçlu soru olmak üzere 30 soruluk bir anket uygulanmıştır. Bu anketle, 100 idari personel, 100 akademik personel ve 300 öğrenci olmak üzere toplamda 500 katılımcıdan görüş alınmıştır. Katılımcılardan alınan yanıtlar sonucunda anket formunun yapı geçerliliğini belirleyebilmek amacıyla veriler açımlayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Anket sonuçları 'SPSS' programında boyutlar bağlamıyla ölçülmüş ve bulgular alt problemler doğrultusunda yorumlanmıştır. Cronbach Alpha değeri 0,920 olarak bulunmuştur ve bu durumda ölçme aracının az hata ile ölçüm yaptığı ve güvenilirliğin yüksek olduğu söylenebilir. Araştırmanın sonucunda var olan durum üzerinden, yerleşke içerisinde yer alan bilgilendirme tasarımı sisteminin yetersiz ve işlevsiz olduğu saptanmıştır, tasarımda kimlik sorunları görülmüştür. Ayrıca mevcut alt yapının yeniden düzenlenip geliştirilmesi adına öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This study includes the information design system and the usage cases in Bolu Abant İzzet Baysal University. In this research, it is aimed to examine the functionality of information design products that enable users to easily go to their destination in the campus of university. Accordingly, parallel to the effective use and awareness of infor-mation design, access to each point of the university campus by saving time, developing and growing BAIBU campus information design products (orientation design signs, information, symbols, indicators, icons, pictograms, campus map, traffic signs) opinions of users over the current status were taken. During the preparation period, the permission of university and experience of the graphic arts expert of the department of fine arts education were utilized in terms of design problems. In addition, the opinions of the academic staff, administrative staff and students in the faculties about the information design products in the campus and in the faculties were determined by questionnaire method. In order to identify deficiencies within the campus and information design products related to design problems, four sub-problems were examined.The research model is descriptive scanning model. In order to collect the data, a questionnaire with 30 questions, 2 open-ended questions prepared by the researcher, was applied to the users. In this questionnaire, a total of 500 participants, 100 administ-rative staff, 100 academic staff and 300 students, were interviewed. In order to determi-ne the construct validity of the questionnaire, the data were subjected to exploratory factor analysis. The results of the questionnaire were measured in the context of dimen-sions in the SPSS 'program and the findings were interpreted in accordance with the sub-problems. The Cronbach Alpha value was found to be 0.920, and in this case, it can be said that the measurement tool makes measurements with little errors and the reliabi-lity is high. As a result of the research, it was found out that the information design sys-tem in the campus was inadequate and dysfunctional and identity problems were obser-ved in the design. In addition, suggestions have been made to reorganize and improve the existing infrastructure. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Bilgiledirme tasarımı sisteminin işlevselliği ve kullanım durumlarına ilişkin görüşlerin incelenmesi: Baibü örneği | |
dc.title.alternative | Funtionality and use of information design system of the opinions on their conditions: the case of Baibü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-19 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10305225 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 596497 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı | |