Okul müdürlerinin yönetim tarzına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.contributor.advisor | Memişoğlu, Salih Paşa | |
dc.contributor.author | İşeri, Buket | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:18:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:18:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-04-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596233 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, okul müdürlerinin yönetim tarzına ilişkin Bolu il merkezinde görev yapan resmi ortaöğretim kurumu öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek; okul türü, branş, cinsiyet, kıdem ve öğrenim durumu değişkenleri açısından incelemek ve buradan hareketle öneriler geliştirmektir. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın evrenini 2018-2019 Eğitim-öğretim yılında Bolu il merkezinde ortaöğretim kurumlarında görev yapan 680 öğretmen oluşturmuştur. Evren kapsamında 19 ortaöğretim kurumunda görevli 471 branş öğretmenine ölçek dağıtılmış, bunlardan 15 tanesi eksik ya da hatalı doldurma yüzünden araştırmadan çıkarılmıştır. Bu nedenle evren kapsamında 456 branş öğretmenine ulaşılmıştır. Veriler kişisel bilgi formu ve `Okul Müdürleri Yönetim Tarzı Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verileri SPSS programında çözümlenmiş, Normallik inceleme sürecinde değişkenlerin her birinin alt kategorilerindeki kişi sayısı 50'den büyük olduğu için Kolmogorov Smirnov testi sonuçlarından faydalanılmış, yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, Mann Whitney U ve Kruskall Wallis H testi aracılığı ile analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmenlerin okul müdürlerinin yönetim tarzının alt boyutlardaki görüşleri en yüksek ortalama ile işbirlikçi yönetim tarzını, en düşük ortalama ile karşı koyucu yönetim tarzını sergilediklerini göstermiştir. Ortaöğretim okulu öğretmenlerinin okul müdürlerinin yönetim tarzına ilişkin görüşleri öğrenim durumu değişkenine göre anlamlı fark göstermezken, kıdem yılı değişkenine göre sadece toplam puan düzeyinde anlamlı fark göstermektedir. Ortaöğretim okulu öğretmenlerinin okul müdürlerinin yönetim tarzına ilişkin görüşleri; cinsiyet, branş ve okul türüne göre anlamlı fark göstermektedir. Anahtar sözcükler: Öğretmen, Yönetici, Yönetim, Yönetim Tarzı | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to determine the opinions of the teachers of the official secondary schools working in Bolu regarding the management style of the school principals, and to examine these views in terms of school type, branch, gender, seniority and educational status, and to develop recommendations based on this.The population of the research, which was conducted with the screening model, one of the quantitative research methods, consisted of 680 teachers working in secondary education institutions in the city center of Bolu in 208-2019 academic year. The scale was distributed to 471 branch teachers working in 19 secondary schools within the scope of the universe and 15 of them were excluded from the study due to incomplete or incorrect filling. Therefore, 456 branch teachers were reached within the scope of the universe. Data were collected using personal information form and `School Principals Management Style Scale`. The data of the research were analyzed in SPSS program. Kolmogorov Smirnov test results were used since the number of people in each subcategory of each of the variables was more than 50 in the normal examination process. The analyzes were performed by means of percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation, Mann Whitney U and Kruskall Wallis H test. According to the results of the research, the sub-dimensions of the school principals' management style in the secondary dimensions showed that the teachers exhibited the highest average collaborative management style and the lowest average and the opposing management style. While the opinions of the secondary school teachers about the management style of the school principals did not show a significant difference according to the educational status variable, it only showed a significant difference at the total score level according to the seniority year variable. The opinions of the secondary school teachers about the management style of the school principals differ significantly according to gender, branch and school type.Keywords: Teacher, Manager, Management, Management Style | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin yönetim tarzına ilişkin öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers' opinions on management style of schoolprincipals | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-07 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | Management styles | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10274263 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 571206 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |