Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu öz-yeterlikleri ile etkileşimli tahtaya yönelik tutumları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Tekinarslan, Erkan | |
dc.contributor.author | Bodur, Emre | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:18:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:18:04Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-04-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596227 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin teknoloji entegrasyonuna ilişkin öz-yeterlik algıları ile etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere (cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, mesleki kıdem, branş, bilgisayar eğitimi alma durumu, FATİH Projesi ile ilgili hizmetiçi eğitim alma durumu) göre incelemek ve öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik algıları ile etkileşimli tahtaya yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bolu İli Merkez ilçesinde FATİH projesi kapsamında etkileşimli tahta kurulumu tamamlanmış ve kullanıma başlanmış 21 ortaokulda görev yapan çeşitli branşlardan 342 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerden veri toplamak amacı ile kişisel bilgi formu, Wang (2004) tarafından geliştirilen ve Ünal (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan `Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği` ve Elaziz (2008) tarafından geliştirilen ve Koçak (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan `Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmada nicel verilerin analizinde SPSS 20 istatistik programı kullanılmıştır. Katılımcıların demografik bilgileri, betimsel istatistikler (aritmetik ortalama (X ̅), yüzde (%), standart sapma (SS), frekans (f)) ile verilmiştir. Ayrıca Kruskal-Wallis H, Mann Whitney U ve Spearman Rho korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmenlerin teknoloji entegrasyonuna ilişkin öz-yeterlik algısı ölçeğinden elde ettikleri ortalama puan X ̅= 66,81 (5'li Likert X ̅= 3.51) olup, etkileşimli tahtaya yönelik tutum ölçeğinden elde ettikleri toplam puan ortalaması X ̅ = 80,76'dır (5'li Likert X ̅= 3.67). Bu bulgudan hareketle, öğretmenlerin teknoloji entegrasyonuna ilişkin öz-yeterlik algı düzeylerinin ve etkileşimli tahtaya yönelik tutum düzeylerinin yüksek olduğu söylenebilir. Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonuna ilişkin öz-yeterlik algı ölçeği ile etkileşimli tahtaya yönelik tutum ölçeğinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılan Spearman Rho korelasyon analizi sonuçlarına göre teknoloji entegrasyonuna ilişkin öz-yeterlik algısı ile etkileşimli tahtaya yönelik tutum arasında pozitif yönde, orta düzeyde (r=.590, p<.01) anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Diğer bir ifadeyle öğretmenlerin teknoloji entegrasyonuna ilişkin öz-yeterlik algısının artması etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarını da olumlu yönde etkilemektedir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine teachers' self-efficacy perceptions toward technology integration and their attitudes toward interactive board according to various variables and to determine whether there is a significant relationship between teachers' self-efficacy perceptions toward technology integration and their attitudes toward interactive board. The research was conducted in relational screening model. The universe of the research consists of 342 teachers from 21 different schools working in 21 secondary schools within the scope of the FATIH project in the central district of Bolu in 2017-2018 academic year. In this study, in order to collect data from the teachers personal information form, the `self-efficacy perception scale for technology integration` developed by Wang (2004) and adapted to Turkish by Unal (2013) and the `attitude scale towards interactive wood` developed by Elaziz (2008) and adapted to Turkish by Koçak (2010) were used to collect data. SPSS 20 statistical program was used in the analysis of quantitative data. Demographic information of the participants was given by descriptive statistics (arithmetic mean (X ̅), percentage (%), standard deviation (SS), frequency (f)). In addition, Kruskal-Wallis H, Mann Whitney U and Spearman Rho correlation analysis were used. Significance level was accepted as 0.05. According to the results of the study; the average score obtained from the self-efficacy perception scale of the teachers regarding the technology integration is X ̅= 66,81 (X ̅= 3.51) and the total score obtained from the attitude scale for interactive board is X ̅= 80,76 (X ̅= 3.67). Based on this finding, it can be said that teachers' self-efficacy perception levels related to technology integration and attitudes towards interactive board are high. According to the Spearman Rho correlation analysis results conducted to determine whether there is a significant correlation between the teachers ' self-efficacy perceptions and the attitudes towards interactive board, it is seen that there is a significant relationship.in a positive direction between the self-efficacy perception toward technology integration and the attitude towards interactive board (r=.590, p<.01). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu öz-yeterlikleri ile etkileşimli tahtaya yönelik tutumları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between teachers' technology integration self-efficacies and thier attitudes toward interactive board | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-12 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Integration | |
dc.subject.ytm | Smart board | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Mann-Whitney Test | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.identifier.yokid | 10231080 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 535537 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |