Show simple item record

dc.contributor.advisorBahçivan, Eralp
dc.contributor.authorAçar Özçelik, Mine
dc.date.accessioned2021-05-07T08:18:02Z
dc.date.available2021-05-07T08:18:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596220
dc.description.abstractBu çalışmada lise düzeyinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin genetik konusundaki kavramsal başarıları, bilimsel epistemolojik inançları ve öğrenme anlayışları arasında nasıl bir ilişki olduğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Değişkenler arası ilişkileri açıklayan bir model önerilmiş ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak test edilmiştir.Çalışmaya Bolu'daki altı farklı lisede öğrenim gören 452 öğrenci katılmıştır. Veriler tarama yöntemi ile toplanmıştır ve öğrencilere bilimsel epistemolojik inançları, fen öğrenme anlayışları ve genetik konusundaki kavramsal başarılarını ölçen üç farklı ölçme aracı dağıtılmıştır. Ölçme araçlarının analizinde AMOS 20 ve SPSS 21 programları kullanılmıştır. Bilimsel epistemolojik inançlar ve fen öğrenme anlayışlarının alt boyutlarını tespit etmek için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır.YEM analiz sonuçlarına göre epistemolojik inançların, fen öğrenme anlayışı ve kavramsal başarıyı doğrudan etkilediği fakat fen öğrenme anlayışının kavramsal başarıya anlamlı bir etkisi olmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to examine the relations among high school students' scientific epistemological beliefs, conceptions of learning science and conceptual achievements in genetics. A model explaining the relations among the variables was recommended and it was investigated by using structural equation modeling.A total of 452 high school students from six different schools in Bolu participated in this study. The data were collected by cross sectional design. Three different scale were utilized for assessment of their conceptual achievements in genetics, scientific epistemological beliefs and conceptions of learning science.AMOS 20 and SPSS 21 programs were used in order to analyze survey data. Confirmatory factor analysis was conducted in order to determine sub-dimensions of scientific epistemological beliefs and conceptions of learning science.According to results of structural equation modeling, it was identified that epistemological beliefs affected directly conceptions of learning science and conceptual achievements, however, conceptions of learning science had no effect on conceptual achievements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inanç, fen öğrenme anlayışı ve genetik konusundaki kavramsal başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the relationships among high school students' scientific epi̇stemological beli̇efs, conceptions of learning and conceptual achievements in genetics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-05
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmEpistemological beliefs
dc.subject.ytmEpistemology
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning process
dc.subject.ytmGenetics
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.subject.ytmConceptual skill
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10233662
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538163
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess