Show simple item record

dc.contributor.advisorKöse, İbrahim Alper
dc.contributor.authorTülek, Önder Kamil
dc.date.accessioned2021-05-07T08:18:02Z
dc.date.available2021-05-07T08:18:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596218
dc.description.abstractBu çalışmada bir testin DMF'li madde içeren ve DMF'li maddeden arındırılmış formlarından kestirilen yetenek kestirimleri karşılaştırılarak bu kestirimler arasında bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir.Araştırma kapsamında araştırmacı tarafından R 3.4.1 programı kullanılarak manipüle edilen değişkenlere göre farklı koşullar altında simülasyon çalışmasıyla veri üretilmiştir. Manipüle edilen değişkenler düzeylerine göre örneklem büyüklüğü (n=1000 ve n=2000), madde sayısı (k=40 ve k=60) ve DMF oranı (d=%5 ve d=%10) olarak belirlenmiştir. Değişkenlerin çaprazlanması sonucunda sekiz koşulun her birine uygun olacak şekilde DMF'li madde içeren veriler üretilmiştir. Üretilen veriler kullanılarak her koşulun öncelikle DMF'li madde içeren formlarının yetenek kestirimleri (θ1) gerçekleştirilmiştir. Ardından DMF içeren maddeler testten arındırılarak aynı formlar üzerinden tekrar yetenekler kestirilmiştir (θ2). Bu yetenek parametreleri arasındaki ilişki Spearman Sıra Farkları Korelasyon Analizi kullanılarak sekiz koşula göre ayrı ayrı hesaplanmıştır. Hesaplanan korelasyon katsayılarının (rs) tamamının 0'a yakın değerler olduğu görülmüştür (p<0.01). Başka bir ifadeyle madde sayısının 40 ve 60, örneklem büyüklüğünün 1000 ve 2000, DMF oranının %5 ve %10 olarak çaprazlandığı sekiz farklı koşulda testin DMF'li madde içeren formlarından kestirilen yetenek kestirimleri ile DMF'li maddeden arındırılmış formlarından kestirilen yetenek kestirimleri arasında manidar bir ilişki bulunmamıştır. İlişkinin olmaması da DMF'li maddelerin testten çıkarılmasının bireylerin testteki başarı sıralamalarını değiştirdiğini göstermektedir.
dc.description.abstractThis research investigates the exam tests which include DIF items and which are purified from DIF items. While doing this, the ability estimations and purified DIF items are compared to understand whether there is a correlation between the estimations.The researcher used to R 3.4.1 in order to compare the items and after this situation; according to manipulated factors, we carried out the data production under different circumstances with the help of simulation study. The manipulated factors were determined levels of sample size (n=1000 and n=2000), test lenght (k=40 and k=60) and percentage of DIF (d=%5 and d=%10). After crossing the factors, the data which included DIF items suitable for each of eight conditions. By using the new data each condition's DIF items' ability estimations were carried out .Afterwards, DIF items purified from the tests and later the abilites were estimated.The correlation between the ability parameters was calculated by using the Spearman's Rank Correlation Coefficient and these parameters were calculated separately according to the eight conditions. After calculations, all of the coefficients of correlations (rs)' values were almost zero (p<0.01). In other words the test length 40 and 60, sample size 1000 and 2000, percentage of DIF %5 and %10, when we crossed these parameters in different eight conditions, there was no familiar correlation between the tests that include DIF items and tests of that purified from DIF items. Besides, there was no correlation between the tests thinking the ability estimations; if we exclude DIF items from the tests, the individuals' test ranking changes, too.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBir testin DMF`li madde içeren ve DMF`li maddeden arındırılmış formlarından kestirilen yetenek kestirimlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of the exam tests which include DIF items and which are purified from DIF items
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStandardized achievement test
dc.subject.ytmTest exam
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmDifferential item function
dc.subject.ytmItem Response Theory
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAbility estimates
dc.identifier.yokid10233601
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538153
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess