Zihin yetersizliği olan öğrencilere acil durum numaralarının öğretiminde artan bekleme süreli öğretimin etkililiği
dc.contributor.advisor | Eldeniz Çetin, Müzeyyen | |
dc.contributor.author | Öncü, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:17:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:17:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-06-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596207 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, zihin yetersizliği olan çocuklara acil durum numaralarının öğretiminde artan bekleme süreli öğretimin etkililiğini sınamaktır. Araştırmada zihin yetersizliği olan yaşları 12-15 arasında değişen 3 katılımcı yer almıştır. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden, denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni, katılımcıların acil durum numaralarının sunulduğu 3 resimli kart arasından adı söylenen acil durum numarasını gösterip, numarayı söyleme becerisindeki doğruluk düzeyi olarak belirlenmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkeni ise artan bekleme süreli öğretim yöntemidir. Araştırma sonunda zihin yetersizliği olan öğrencilere acil durum numaralarının kazandırılmasında artan bekleme süreli öğretim kullanılması ile ilgili öğretmen görüşleri de incelenmiştir.Araştırmanın bulguları artan bekleme süreli öğretimin, 3 resimli kart arasından adı söylenen acil durum numarasını gösterip, numarayı söyleme becerisinde etkili olduğunu, deneklerin öğrendikleri becerileri uygulama bittikten 1, 3 ve 4 hafta sonra koruduklarını göstermiştir. Ayrıca araştırmanın katılımcıları edinimi gerçekleşen becerileri farklı ortam ve durumlara genellemeyebilmişlerdir. Araştırmanın sosyal geçerlik bulguları ise deneklerin öğretmenlerinin acil durum numaralarının artan bekleme süreli öğretim ile öğretilmesine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: zihin yetersizliği, artan bekleme süreli öğretim yöntemi, acil durum numaraları | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to investigate the effectiveness of teaching with progressive time delay on emergency phone number to students with intellectual disabilities. Three students with mild intellectual disabilities ages ranging from years 11 to 13 participated in the study. Multiple probe design across participants was used in this study. The dependent variable of this study was ability to say and point emergency phone number which are presented. The independent variable of this study was teaching with progressive time delay. The social validity of study was parents opinion about teaching with progressive time delay and emergency phone number. The findings of this study showed that the progressive time delay is effective on teaching on emergency phone number and all students maintained the emergency phone number 1, 3, and 4 weeks after the study. Additionally all participants of this study was able to generalize emergency phone number to different settings and situations. The social validity of the study showed that the teacher of students with mild intellectual disabilities have positive opinions about teaching with progressive time delay and emergency phone number.Key Words: intellectual disabilities, progressive time delay procedure, hazard warning symbol | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Zihin yetersizliği olan öğrencilere acil durum numaralarının öğretiminde artan bekleme süreli öğretimin etkililiği | |
dc.title.alternative | The effectiveness of teaching with progressive time delay on emergency phone number to individuals with intellectual students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-26 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10239197 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 546153 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Zihin Engelliler Eğitimi Bilim Dalı |