Show simple item record

dc.contributor.advisorOkyay, Özlem
dc.contributor.authorÇiftçi, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:58Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596204
dc.description.abstractDoğa eğitiminin okul öncesi çocukların sosyal becerilerine etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilen araştırmada, nicel ve nitel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma modellerden zenginleştirilmiş desen kullanılmıştır. Çalışma grubuna, Düzce il merkezinde bulunan Güzelbahçe Anaokulunda 2017-2018 eğitim-öğretim yılında okul öncesi eğitime devam eden 33 çocuk dahil edilmiştir. Deney grubunda 13; kontrol grubunda ise 20 çocuk bulunmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Ömeroğlu, Aydoğan, Özyürek ve arkadaşları (2012) tarafından geliştirilen `Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği` öğretmen formu ile `Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı Gelişim Gözlem Formu` (MEB, 2013) kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımlı ve bağımsız örneklemler için t testleri, nitel verilerin analizinde ise çalışma grubu öğretmenleri tarafından doldurulan Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı Gelişim Gözlem Formlarından elde edilen veriler üzerinde yapılan betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; doğa eğitiminin okul öncesi çocukların sosyal becerilerinde ve sosyal beceri alt boyutları olan başlangıç, akademik destek, arkadaşlık ve duygularını yönetme becerilerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğu, doğa eğitiminin okul öncesi çocukların sosyal becerilerinin gelişiminde etkili olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, which was conducted to investigate the effect of nature education on the social skills of pre-school children, made use of enriched design which is a mixed model where qualitative and quantitative models are used in combination. The study group included 33 children attending preschool education in 2017-2018 academic year in Güzelbahçe preschool in Düzce city center. There are 13 in the experimental group; 20 children in the control group. As a data collection tool; `Preschool Social Ability Assessment Scale` (2012) teacher form developed by Ömeroğlu, Aydoğan, Özyürek and his friends, and `Ministry of National Education Preschool Education Program Development-Observation Form` (Ministry of Education, 2013) were used. In the analysis of the quantitative data, t test was used for the dependent and independent samples, and the qualitative analysis method for the Ministry of National Education Preschool Education Development Observation Forms, which was filled by the working group teachers, was used method of descriptive analysis. As a result of the research; It was observed that nature education had a significant difference in the social skills, social skills sub-dimensions of pre-school children, initial support of academic support, friendship and emotion management, and nature education was effective in the development of social skills of preschool children.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDoğa eğitiminin okul öncesi çocukların sosyal becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of nature education on the social skills of pre-school children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-10
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmNature
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmSocial skills training
dc.identifier.yokid10248439
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550236
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess