Show simple item record

dc.contributor.advisorAktağ, Işıl
dc.contributor.authorAcar, Seda
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:56Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596193
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Okul sporlarına katılan ve katılmayan ortaokul öğrencilerinin sezinleme zamanının cinsiyet, hız, spor deneyimi ve spor yapma durumlarına göre karşılaştırılarak, fark gösterip göstermediğini belirlemektir.Araştırma Bolu ilinde merkez okullarda, okul sporlarına katılan ve katılmayan (voleybol-hentbol-basketbol) ortaokul 5 - 6 - 7 ve 8. sınıf öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmaya Bolu ilinde okul sporlarına katılan ve katılmayan 240 kadın, 241 erkek toplam 481 öğrenciden ölçümler alınmıştır. Veri toplama aracı olarak ` Bassin Anticipation Timer Cihazı` ve `Öğrenci bilgi formu` kullanılmıştır.Araştırma verilerinin analizinde alt problemlerin çözümlenmesinde anlamlı fark olup olmadığı belirlenirken t testi kullanılmış ve aritmetik ortalama değerleri incelenmiştir. Yapılan analiz sonuçları p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Okul sporlarına katılan öğrencilerin 5 m/sn ve 8 m/sn hızda sezinleme zamanı ortalamaları karşılaştırıldığında sadece sabit hatada cinsiyete göre fark tespit edilmiştir.Okul sporlarına katılmayan öğrencilere bakıldığında 5 m/sn ve 8 m/ sn hızda sezinleme zamanı ortalamaları karşılaştırıldığında sadece mutlak hatada cinsiyete göre fark bulunmuştur.Okul sporlarına katılan öğrencilerin sezinleme zamanında 5m/sn ve 8 m/sn farklı hızlara göre anlamlı fark olup olmadığına bakıldığında sabit hata, mutlak hata ve değişken hatada farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Okul sporlarına katılmayan öğrencilerin sezinleme zamanında 5 m/sn ile 8 m/sn farklı hızlardaki farka bakıldığında sadece mutlak hata ve değişken hatada farkın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.5 m/s hızda 1-2 yıl ve 3-4 yıl aralığında okul sporlarına katılan öğrencilerin sezinleme zamanına bakıldığında deneyime göre sadece sabit hatada anlamlı farkın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 5 m/sn de 1-2 yıl spor yapanların daha düşük sezinleme zamanına sahip oldukları tespit edilmiştir. 8 m/s hızda 1-2 yıl ve 3-4 yıl aralığında okul sporlarına katılan öğrencilerin sezinleme zamanına bakıldığında deneyime göre sadece sabit hatada farkın bulunduğu tespit edilmiştir. 8 m/sn de 1-2 yıl spor yapanların daha düşük sezinleme zamanına sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Okul sporlarına katılan ve katılmayan öğrenciler arasında 5 m/s hızda sezinleme zamanı sonuçlarına bakıldığında sadece okul sporlarına katılmayanların sabit hatalarında farkın olduğu görülmüştür. Okul sporlarına katılan ve katılmayan öğrenciler arasında 8 m/s hızda sezinleme zamanı sonuçlarına bakıldığında sadece okul sporlarına katılmayan öğrencilerin sabit hatalarında anlamlı farkın olduğu elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether or not the secondary school students who participate and do not participate in the school sports have a difference in their anticipation timing according to their gender, speed, sports experience and whether they were participate school sports or not.The research consists of the secondary school students who participate and do not participate school sports (volleyball - handball - basketball) from 5 - 6 - 7 and 8th grade in schools in Bolu. Measurements have been taken from 481 students (240 females and 241 males) who participate and do not participate in school sports in Bolu. `Bassin Anticipation Timer Device` and `Student Information Form` have been used as data collection tool.In the analysis of research data, t test has been used to determine whether there is a significant difference in the analysis of sub-problems and arithmetic mean values have been examined. The results of the analysis have been evaluated according to the p<0.05 significance level.When it is compared that the anticipations time means, at the velocity 5 m / sec and 8 m / sec, of students who participate in school sports, it has been determined that only the constant error has difference according to gender.When it is analyzed that the anticipations time means, at the velocity 5 m / sec and 8 m / sec, of students who do not participate in school sports, it has been determined that only the absolute error has difference according to gender.It is concluded that there is no difference in constant error, absolute error and variable error when it is analyzed whether there is significant difference at anticipation time of students who participate in school sports, according to velocities 5m/sec and 8m/sec. It is concluded that there is difference in only absolute error and variable error when it is analyzed that the difference at anticipation time of students who do not participate school sports according to velocities 5m/sec and 8m/sec.According to the experience, it has been concluded that there is a significant difference only in the constant error when it is analyzed the anticipation time of the students who participate in school sports in the range of 1-2 years and 3-4 years at velocities 5 m / sec. It is determined that the students who do sports for 1-2 years at 5 m / sec. have a lower anticipation time. According to the experience, it is determined that there is difference only in the constant error when it is analyzed the anticipation time of the students who participate in school sports in the range of 1-2 years and 3-4 years at 8 m / sec . It is concluded that the students who do sports for 1-2 years at 8 m / sec. have a lower anticipation time.When the results of the anticipation time of 5 m / sec. are examined,among the students who participate and do not participate in school sports, it is found that there is a difference only on the constant errors of the students who do not participate in school sports. When the results of the anticipation time of 8 m / sec. were examined ,among the students who participate and do not participate in school sports, it is concluded that there is a significant difference only in the constant errors of the students who do not participate in school sports.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOkul sporlarına katılan ve katılmayan ortaokul öğrencilerinin sezinleme zamanının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of the anticipation time of secondary school students who participate and do not participation in school sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-27
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmSchool life
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmAnticipation
dc.identifier.yokid10244663
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548276
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess