Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, İbrahim
dc.contributor.advisorÖzden, Muhammet Yaşar
dc.contributor.authorGül, Demet
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:55Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596188
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı geçerli ve güvenilir bir programlamaya yönelik tutum ölçeği geliştirerek öğrencilerin programlamaya yönelik tutumlarını cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından incelemek ve öğrencilerin programlamaya yönelik tutumları ile Matematik ve Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi başarı puanları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Bu doğrultuda araştırma iki aşamalı olarak gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada Kocaeli, Sakarya ve Bolu illerinde eğitim gören 508 ortaokul öğrencisinden veriler toplanarak geliştirilen ölçeğin Açımlayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Biliş, duyuş ve davranış boyutlarından oluşan 19 maddelik ölçek faktör analizi sonucunda tek boyuttan oluşan 13 maddelik bir ölçek haline gelmiştir. İkinci aşamada İstanbul, Bolu ve Ankara illerinde eğitim gören 414 ortaokul öğrencisinden veriler elde edilerek Doğrulayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre 13 maddeden oluşan ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu söylenebilir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre ortaokul öğrencilerinin programlamaya yönelik tutum düzeylerinin ileri seviyede olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin programlamaya yönelik tutumlarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Öğrencilerin programlamaya yönelik tutumlarının sınıf düzeyi değişkenine göre incelendiğinde 5. ve 7. Sınıf, 5. ve 8. Sınıf, 6. ve 7. Sınıf ve 6. ve 8. Sınıf düzeyleri arasında anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür. 5. ve 6. Sınıf ve 7. ve 8. Sınıfları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin programlamaya yönelik tutumları ile Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi başarı puanları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür. Aynı şekilde öğrencilerin programlamaya yönelik tutumları ile Matematik dersi başarı puanları arasında da anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the attitudes of students towards programming in terms of gender and class level by developing a valid and reliable scale measuring attitudes towards programming and to examine whether there is a significant relationship between students' Mathematics scores and their attitudes towards programming and students' Information Technologies and Software Course scores and students' attitudes towards programming. Fort his purpose, the research was carried out in two stages. In the first stage, data from 508 middle school students from Kocaeli, Sakarya and Bolu provinces were collected and the Exploratory Factor Analysis was carried out. As a result of the factor analysis 19-item scale consisting of affection, cognition and behavior dimensions, reduced to 13-item scale consisting of one dimension. In the second stage, data were obtained from 414 middle school students from Istanbul, Bolu and Ankara and then Confirmatory Factor Analysis was performed. It can be concluded that the 13-item scale is a reliable and valid. Moreover it was found that the level of attitudes of middle school students towards programming was at an advanced level. The students' attitudes towards programming did not differ significantly according to the gender variable. When students' attitudes towards programming were examined according to the class level variable, it was seen that they differed meaningfully between the 5th and 7th grades, 5th and 8th grades, 6th and 7th grades and 6th and 8th grades. No significant difference was found between the 5th and 6th grades and the 7th and 8th grades. It was seen that there was no meaningful relationship between students' attitudes towards programming and Information Technologies and Software Course achievement scores. Similarly, there was no meaningful relationship between students' attitudes towards programming and Mathematics achievement scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin programlamaya yönelik tutumları için ölçek geliştirme çalışması
dc.title.alternativeA scale development study of attitudes of middle school students towards programming
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-16
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProgramming
dc.subject.ytmProgramming languages
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmInformation technology and software course
dc.subject.ytmInformation technology course
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScale development
dc.identifier.yokid10259883
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560833
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess