Show simple item record

dc.contributor.advisorGürer, Melih Derya
dc.contributor.authorTokumaci, Seyfullah
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:53Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596180
dc.description.abstractProgramlama başarısını etkileyen faktörler arasında programlamaya yönelik tutum, programlama öz yeterlik algısı, cinsiyet, bölüm ve programlama üzerine alınan ders sayısı bulunmaktadır. İlgili literatür incelendiğinde bu değişkelerin programlama başarısı üzerine etkisini inceleyen farklı çalışmalar bulunmaktadır. Fakat programlama başarısını etkileyen faktörlerin birlikte ele alındığı ve faktörlerin ortak ve farklı etkilerini inceleyen çalışmaya ihtiyaç vardır. Bu çalışmanın amacı mühendislik fakültesi öğrencilerinin bilgisayar programlamaya ilişkin algılanan öğrenme düzeylerini yordayan faktörleri belirlemektir. Bu bağlamda programlama öz yeterlik algısı, programlamaya yönelik tutum, cinsiyet, bölüm ve programlamaya ilişkin alınan ders sayısı değişkenlerinin programlamaya ilişkin algılanan öğrenme üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden birisi olan ilişkisel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Batı Karadeniz bölgesindeki bir üniversitenin mühendislik fakültesinde öğrenim gören 880 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan demografik bilgilere ilişkin maddelerin yanı sıra `Programlamaya İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği`, `Bilgisayar Programlama Tutum Ölçeği` ve `Algılanan Öğrenme Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistiklerle birlikte değişkenler arasındaki korelasyonları ortaya koymak amacıyla Pearson korelasyon testleri kullanılmıştır. Ayrıca programlamaya ilişkin algılanan öğrenmeyi yordayan faktörleri ortaya koyak amacıyla çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde; mühendislik fakültesi öğrencilerinin programlamaya yönelik tutumlarının, öz yeterlik algılarının ve algılanan öğrenme düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin cinsiyetleri, bölümü, programlama üzerine alınan ders sayısı, programlamaya yönelik tutum ve programlama öz yeterlik algısı ile algılanan öğrenme arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Son olarak da öğrencilerin cinsiyet, programlamaya yönelik tutum ve öz yeterlik algılarının programlamaya yönelik algılanan öğrenme düzeylerini anlamlı olarak yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına bağlı olarak tartışma yapılmış ve uygulamaya ve gelecek araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractFactors affecting programming achievement are attitude towards programming, programming self-efficacy, gender, students' department and the number of courses taken on computer programming. The related literature indicates that there are different studies examining the effect of these variables on programming achievement. However, there is a need for further studies investigating to what extent these factors explain the success of programming. Hence, the aim of this study was to investigate the factors predicting engineering students' computer programming perceived learning. In this study, the effects of programming self-efficacy, attitude towards programming, gender, department and number of courses regarding computer programming on perceived learning were examined. Correlational study design was adopted for this study. The sample of the study was 880 students of an engineering faculty in North Black Sea Region. To collect data, in addition to demographic variables, Programming Self-Efficacy Scale, Computer Programming Attitude Scale, and Perceived Learning Scale were used. To analyze data, descriptive statistics e.g. mean and standard deviation, and Pearson Correlation tests were administered. In addition, to determine the factors affecting perceived learning, multiple regression analysis were used. As a result, it was concluded that the engineering faculty students' attitudes of towards programming, programming self-efficacy and perceived learning were at a high level. In addition, there were significant correlations between perceived learning and students' gender, department, number of courses on programming, attitude towards programming and programming self-efficacy. Finally, it was concluded that gender, attitude towards programming and programming self-efficacy significantly predicted perceived learning. Based on the results of the study, discussions were made and suggestions for implementation and future research were offered.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleMühendislik fakültesi öğrencilerinin bilgisayar programlamaya ilişkin algılanan öğrenme düzeylerini yordayan faktörler
dc.title.alternativeFactors predicting engineering faculty students' perceived learning of computer programming
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-16
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmMultiple linear regression
dc.subject.ytmComputer programming
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSelf-assessment
dc.subject.ytmEngineering education
dc.subject.ytmLearning level
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.identifier.yokid10265085
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563267
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess