dc.contributor.advisor | Gürer, Melih Derya | |
dc.contributor.author | Tokumaci, Seyfullah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:17:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:17:53Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596180 | |
dc.description.abstract | Programlama başarısını etkileyen faktörler arasında programlamaya yönelik tutum, programlama öz yeterlik algısı, cinsiyet, bölüm ve programlama üzerine alınan ders sayısı bulunmaktadır. İlgili literatür incelendiğinde bu değişkelerin programlama başarısı üzerine etkisini inceleyen farklı çalışmalar bulunmaktadır. Fakat programlama başarısını etkileyen faktörlerin birlikte ele alındığı ve faktörlerin ortak ve farklı etkilerini inceleyen çalışmaya ihtiyaç vardır. Bu çalışmanın amacı mühendislik fakültesi öğrencilerinin bilgisayar programlamaya ilişkin algılanan öğrenme düzeylerini yordayan faktörleri belirlemektir. Bu bağlamda programlama öz yeterlik algısı, programlamaya yönelik tutum, cinsiyet, bölüm ve programlamaya ilişkin alınan ders sayısı değişkenlerinin programlamaya ilişkin algılanan öğrenme üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden birisi olan ilişkisel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Batı Karadeniz bölgesindeki bir üniversitenin mühendislik fakültesinde öğrenim gören 880 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan demografik bilgilere ilişkin maddelerin yanı sıra `Programlamaya İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği`, `Bilgisayar Programlama Tutum Ölçeği` ve `Algılanan Öğrenme Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistiklerle birlikte değişkenler arasındaki korelasyonları ortaya koymak amacıyla Pearson korelasyon testleri kullanılmıştır. Ayrıca programlamaya ilişkin algılanan öğrenmeyi yordayan faktörleri ortaya koyak amacıyla çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde; mühendislik fakültesi öğrencilerinin programlamaya yönelik tutumlarının, öz yeterlik algılarının ve algılanan öğrenme düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin cinsiyetleri, bölümü, programlama üzerine alınan ders sayısı, programlamaya yönelik tutum ve programlama öz yeterlik algısı ile algılanan öğrenme arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Son olarak da öğrencilerin cinsiyet, programlamaya yönelik tutum ve öz yeterlik algılarının programlamaya yönelik algılanan öğrenme düzeylerini anlamlı olarak yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına bağlı olarak tartışma yapılmış ve uygulamaya ve gelecek araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Factors affecting programming achievement are attitude towards programming, programming self-efficacy, gender, students' department and the number of courses taken on computer programming. The related literature indicates that there are different studies examining the effect of these variables on programming achievement. However, there is a need for further studies investigating to what extent these factors explain the success of programming. Hence, the aim of this study was to investigate the factors predicting engineering students' computer programming perceived learning. In this study, the effects of programming self-efficacy, attitude towards programming, gender, department and number of courses regarding computer programming on perceived learning were examined. Correlational study design was adopted for this study. The sample of the study was 880 students of an engineering faculty in North Black Sea Region. To collect data, in addition to demographic variables, Programming Self-Efficacy Scale, Computer Programming Attitude Scale, and Perceived Learning Scale were used. To analyze data, descriptive statistics e.g. mean and standard deviation, and Pearson Correlation tests were administered. In addition, to determine the factors affecting perceived learning, multiple regression analysis were used. As a result, it was concluded that the engineering faculty students' attitudes of towards programming, programming self-efficacy and perceived learning were at a high level. In addition, there were significant correlations between perceived learning and students' gender, department, number of courses on programming, attitude towards programming and programming self-efficacy. Finally, it was concluded that gender, attitude towards programming and programming self-efficacy significantly predicted perceived learning. Based on the results of the study, discussions were made and suggestions for implementation and future research were offered. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.title | Mühendislik fakültesi öğrencilerinin bilgisayar programlamaya ilişkin algılanan öğrenme düzeylerini yordayan faktörler | |
dc.title.alternative | Factors predicting engineering faculty students' perceived learning of computer programming | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-16 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Multiple linear regression | |
dc.subject.ytm | Computer programming | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Self-assessment | |
dc.subject.ytm | Engineering education | |
dc.subject.ytm | Learning level | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.identifier.yokid | 10265085 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 563267 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı | |