Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükturan, Esin Bağcan
dc.contributor.authorYildiz, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:52Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:52Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596179
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı madde ayırıcılık indeksi kestirimine dayanak oluşturan yeni bir ölçüt puan ortaya koyarak, bu ölçüt puan ile toplam test puanı ölçütü ile karşılaştırmaktır. Araştırmada iki farklı ölçüt puan arasında karşılaştırmalar yapılacağı için nedensel karşılaştırmalı araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada 2005 ÜDS İngilizce Sosyal Bilimler alt testini alan 3752 kişiye ait 80 maddelik çoktan seçmeli test verisi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen iki farklı ölçüt puan, bu ölçüt puanlar kullanılarak alt-üst %27 ve nokta çift serili korelasyon yöntemiyle hesaplanan madde ayırıcılık indeksleri bağımlı gruplar t- testleri ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca her iki ölçüt puan kullanılarak elde edilen madde ayırıcılık indekslerinin karşılaştırılması için, söz konusu indekslerin madde tepki kuramının a parametresi ile gösterdiği korelasyon katsayıları incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarında toplam test puanları ve yeni ölçüt puanlar (ağırlıklandırılmış ölçüt puan) arasında 0.05 önem düzeyinde manidar fark olduğu görülmüştür. Ayrıca her iki ölçüt puan kullanılarak elde edilen madde ayırıcılık indekslerinin 0.05 önem düzeyinde farklılaştığı gözlemlenmiştir. Ağırlıklandırılmış ölçüt puan kullanılarak elde edilen madde ayırıcılık indekslerinin madde tepki kuramının a parametreleri ile toplam test puanı ölçütüyle hesaplanan ayırıcılık indekslerine göre daha yüksek korelasyon gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study, present a new criterion score which using for estimation of item discrimination index and make a comparison between this new criterion score and widely using total test score criterion scores. Due to two different kinds of criterion score comparison, the casual comparative model is used in this research. 80 multiple choice items is also used which belong to 3752 participants of UDS 2005 English test. Two different criterion scores and item discrimination indices which produced by using this criterion scores and upper-lover 27%, point biserial correlations methods compared with dependent samples t-tests. Moreover, correlations between item discrimination is investigated which produced by two different criterion score and a parameters of item response theory to find out which criterion score is more efficient. According to the results of the research, the means of total test score and new criterion score (Weighted criterion score) are different at 0.05 level of significance. Besides, means of item discrimination indices produced by two different criterion score are different at 0.05 level of significance. Finally, Item discrimination indices produced by weighted criterion score has a better correlation with a parameters of item response theory than discrimination indices produced by total test score criteria.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMadde ayırıcılık indeksi kestiriminde kullanılacak yeni bir ölçüt puan önerisi
dc.title.alternativeA new suggestion of criterion score to be used in item discriminaton index
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-23
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJudges estimates of discrimination power of items
dc.subject.ytmState estimation
dc.subject.ytmPrediction of achievement
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmScoring
dc.subject.ytmItem Response Theory
dc.subject.ytmClassical Test Theory
dc.identifier.yokid10264428
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid570035
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess