Madde ayırıcılık indeksi kestiriminde kullanılacak yeni bir ölçüt puan önerisi
dc.contributor.advisor | Büyükturan, Esin Bağcan | |
dc.contributor.author | Yildiz, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:17:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:17:52Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-03-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596179 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı madde ayırıcılık indeksi kestirimine dayanak oluşturan yeni bir ölçüt puan ortaya koyarak, bu ölçüt puan ile toplam test puanı ölçütü ile karşılaştırmaktır. Araştırmada iki farklı ölçüt puan arasında karşılaştırmalar yapılacağı için nedensel karşılaştırmalı araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada 2005 ÜDS İngilizce Sosyal Bilimler alt testini alan 3752 kişiye ait 80 maddelik çoktan seçmeli test verisi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen iki farklı ölçüt puan, bu ölçüt puanlar kullanılarak alt-üst %27 ve nokta çift serili korelasyon yöntemiyle hesaplanan madde ayırıcılık indeksleri bağımlı gruplar t- testleri ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca her iki ölçüt puan kullanılarak elde edilen madde ayırıcılık indekslerinin karşılaştırılması için, söz konusu indekslerin madde tepki kuramının a parametresi ile gösterdiği korelasyon katsayıları incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarında toplam test puanları ve yeni ölçüt puanlar (ağırlıklandırılmış ölçüt puan) arasında 0.05 önem düzeyinde manidar fark olduğu görülmüştür. Ayrıca her iki ölçüt puan kullanılarak elde edilen madde ayırıcılık indekslerinin 0.05 önem düzeyinde farklılaştığı gözlemlenmiştir. Ağırlıklandırılmış ölçüt puan kullanılarak elde edilen madde ayırıcılık indekslerinin madde tepki kuramının a parametreleri ile toplam test puanı ölçütüyle hesaplanan ayırıcılık indekslerine göre daha yüksek korelasyon gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study, present a new criterion score which using for estimation of item discrimination index and make a comparison between this new criterion score and widely using total test score criterion scores. Due to two different kinds of criterion score comparison, the casual comparative model is used in this research. 80 multiple choice items is also used which belong to 3752 participants of UDS 2005 English test. Two different criterion scores and item discrimination indices which produced by using this criterion scores and upper-lover 27%, point biserial correlations methods compared with dependent samples t-tests. Moreover, correlations between item discrimination is investigated which produced by two different criterion score and a parameters of item response theory to find out which criterion score is more efficient. According to the results of the research, the means of total test score and new criterion score (Weighted criterion score) are different at 0.05 level of significance. Besides, means of item discrimination indices produced by two different criterion score are different at 0.05 level of significance. Finally, Item discrimination indices produced by weighted criterion score has a better correlation with a parameters of item response theory than discrimination indices produced by total test score criteria. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Madde ayırıcılık indeksi kestiriminde kullanılacak yeni bir ölçüt puan önerisi | |
dc.title.alternative | A new suggestion of criterion score to be used in item discriminaton index | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-23 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Judges estimates of discrimination power of items | |
dc.subject.ytm | State estimation | |
dc.subject.ytm | Prediction of achievement | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Scoring | |
dc.subject.ytm | Item Response Theory | |
dc.subject.ytm | Classical Test Theory | |
dc.identifier.yokid | 10264428 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 570035 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı |