60-72 aylık çocuklarının öğrenme merkezlerini tercihleri ile geometri becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sezer, Türker | |
dc.contributor.author | Aydin, Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:17:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:17:51Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-04-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596174 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 aylık çocuklarının oyun zamanında tercih ettikleri öğrenme merkezleri ile geometri becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Düzce ili merkezinde okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık (90 kız ve 110 erkek) toplam 200 çocuktan oluşmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen `Çocukların Tercih Ettiği Öğrenme Merkezlerini Belirleme Anketi` ve Sezer (2015) tarafından geliştirilen `Erken Geometri Beceri Testi` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin dağılımının normalliği yapılan Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testleri ile denetlenmiştir. Verilerin analizinde yüzde, frekans değerleri, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve ilişki testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; çocuklarının oyun zamanında tercih ettikleri öğrenme merkezleri ile geometri becerileri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Çocukların geometri becerilerinin cinsiyet, anne öğrenim düzeyi ve anne çalışma durumu, ailenin gelir düzeyi, kardeş sayısı ve çocukların doğum sırası değişkenlerine göre farklılaşmadığı görülmüştür. Bunların aksine çocukların geometri becerilerinin baba öğrenim düzeyi ve çocukların okul öncesi eğitime devam süresine göre farlılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Çocukların serbest oyun zamanında en çok tercih ettiği öğrenme merkezinin yüksek oranla blok merkezi olduğu araştırmanın diğer bir sonucudur. Ayrıca çocukların üçgen şeklini tanımada diğer geometrik şekillere oranla daha az başarı gösterdikleri, en yüksek başarı oranını daire şeklini tanımada sergiledikleri, geometrik şekillerin tipik örneklerini tanımada daha başarılı oldukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi dönem, geometri becerileri, temel şekiller, şekil tanıma, öğrenme merkezleri | |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the relationship between the learning centers preferred by the 60-72-month-old children attending preschool education institutions and their geometry skills. The study group of the study, which was designed in a relational survey model, consisted of 200 children who were 60-72 months old (90 girls and 110 boys) attending pre-school education in the center of Düzce in the 2017-2018 academic year. In the research, the data collection tools were developed by the researcher, `The Survey Of Determining Preferred Learning Centers by Children` and `Early Geometry Skill Test` developed by Sezer (2015). The data obtained from the study were analyzed using SPSS 22 program. Normality of data distribution was exemined by Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests. Percentage, frequency values, independent groups t test, one-way ANOVA and correlation tests were used for data analysis. As a result of the research; It was determined that there was no significant relationship between the learning centers preferred by their children during play and their geometry skills. It was found that the geometry skills of the children did not differ according to the variables of gender, maternal education level, and mother working status, the income level of the family, number of siblings and birth order of the children. On the contrary, it was concluded that the geometry skills of children differ according to the father's education level and the children's school attendance time. Another finding of the study is that the learning center that children prefer most during free play is the block center. Besides, children showed less success in triangular than other geometric shapes and showed the highest success rate in recognizing circle they are more successful in recognizing typical examples of geometric shapes.Keywords: Preschool, geometry skills, basic shapes, shape recognition, learning centers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 60-72 aylık çocuklarının öğrenme merkezlerini tercihleri ile geometri becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between the preferences of learning centers and geometry skills of 60-72-month-old children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-09 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning center | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematical skill | |
dc.subject.ytm | Geometry | |
dc.subject.ytm | Geometry learning | |
dc.identifier.yokid | 10270368 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 571350 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı |