dc.contributor.advisor | Deniz Yöndem, Zeynep | |
dc.contributor.author | Topçu, Nadire | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:17:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:17:48Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-03-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596162 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, yatılı bölge ortaokullarında öğrenim gören ergenlerin ebeveyne, akrana ve okula bağlanma düzeylerinin demografik niteliklerine, yatılı ya da gündüzlü öğrenim görmelerine, yatılı öğrenim görme ile ilgili bazı özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektedir. Araştırma genel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın evreni 2017-2018 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Kastamonu iline bağlı yatılı bölge ortaokullarında öğrenim gören ergenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen, 5 farklı yatılı bölge ortaokulunda ve farklı sınıf düzeyinde öğrenim gören, yaş ortalaması X̄= 11,50(S= 0,79) olan, 268 ergenden (136 kız, 132 erkek) oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Ebeveyn ve Arkadaşlara Bağlanma Envanteri, Çocuk ve Ergenler için Okula Bağlanma Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Bilgi Toplama Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi ve anlamlı çıkması durumunda Scheffe testi teknikleri kullanılmıştır. Ayrıca yatılı bölge ortaokullarında öğrenim gören ergenlerin anneye, babaya, akrana ve okula bağlanma puanları arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda; ergenlerin anneye, babaya, akrana ve okula bağlanma düzeylerinin demografik niteliklerden; yaşa, sınıf düzeyine, anne babanın birlikteliğine, yatılı ya da gündüzlü olup olmamaya, yatılı kalma süresine, yatılı kalma sebebine, yatılı okula gelme isteğine, ailenin ziyaret etme sıklığına göre farklılık gösterdiği ancak cinsiyete göre farklılık göstermediği bulunmuştur. Ayrıca yatılı bölge ortaokullarında öğrenim gören ergenlerin anneye, babaya, akrana ve okula bağlanma puanları arasındaki ilişkiler incelendiğinde anneye bağlanma ile babaya bağlanma arasında pozitif, benzer şekilde akrana ve okula bağlanma arasında pozitif anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Bağlanma, Ebeveyne Bağlanma, Akrana Bağlanma, Okula Bağlanma, Yatılı Bölge Ortaokulu. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine whether the adolescents studying at boarding regional secondary schools have different characteristics in their attachment to their parents, peers or schools depending on their personal or demographic characteristics or being boarding or extern and also some other characteristics related to them. The research has been carried out according to the general screening model. The universe of the study consists of adolescents studying at the boarding regional secondary schools in kastamonu province in spring semester of the 2017-2018 academic year. The sample of the study has consisted of 268 adolescents (136 girls, 132 boys) from different grade levels determined by appropriate sampling method. with a mean age of X̄ = 11.50 (S = 0.79) of 13 different boarding regional secondary schools. As a data collection tool; the parent-friend attachment ınventory, school attachment scale for children and adolescents and the Information Collection Form prepared by the researcher have been used. In the analysis of the data t-test, one-way analysis of variance and Scheffe test techniques have been used. In addition, Pearson Correlation Analysis has been used to determine the relationship among the scores of attachment to the parents, peers and school of adolescents attending boarding regional secondary schools.As a result of the survey; it has been found that the levels of adolescents' attachment to mother, father, peer and school has differed according to the age, class level, parenting, being boarding or extern, length of boarding duration, reason of staying in boarding, willingness to attend boarding school and frequency of family visiting whereas it has not differed according to gender. In addition, when the relationships among the attachment scores to the mother, father, peer and school have been examined, it has been seen that there has been a positive and significant relationship between the attachment to the mother and father similar to the relationship between attachment to the peer and school.Keywords: Attachment, Parent Attachment, Peer Attachment, School Attachment, Boarding Regional Secondary School. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Yatılı bölge ortaokullarında öğrenim gören ergenlerin ebeveyne, akrana ve okula bağlanma düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The survey of parents, peers and school's attachment levels of adolescents in the regional boarding secondary | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-15 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Regional boarding secondary school | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Attachment | |
dc.subject.ytm | Attachment styles | |
dc.subject.ytm | Parental bonding | |
dc.subject.ytm | Peer attachment | |
dc.subject.ytm | School attachment | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.identifier.yokid | 10261323 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 569633 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | |