Cumhuriyet Dönemi ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programlarının tarihsel gelişimi
dc.contributor.advisor | Öztürk, Faruk | |
dc.contributor.author | Sak, İsmail Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:17:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:17:48Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-03-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596159 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Cumhuriyet'in ilanından başlayarak 2008 yılına kadar kadar yürürlükte kalmış genel lise İngilizce dersi öğretim programları ve ders kitapları incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Bu araştırmada Cumhuriyet öncesi ve sonrası yabancı dil öğretimine tarihsel olarak değinilmiş ve Cumhuriyet sonrası öğretim programları ve ders kitapları incelenmiştir. Programların hedef/amaç, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme boyutları nitel desenli olrak tasarlanmış ve doküman inceleme yöntemi kullanılarak betimsel analize dayalı olarak incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Ayrıca her bir program bu özellikler açısından birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1922, 1924, 1931, 1938, 1952, programlarının liseler için toplu olarak hazırlandığı ve her ders için ayrı ayrı hazırlanmadığı ve bu nedenle hedef/amaç, içerikeğitim durumları ve değerlendirme boyutlarının olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Belirtilen yıllarda yürürlükte kalmış ve kullanılmış olan ders kitapları incelediğinde ise ders kitaplarında İngilizce öğretimine ait amaçlar boyutunun yer aldığı görülmüş ve içerik boyutunun kısmen de olsa yabancı dil öğretimi amaçlarını karşıladığı sonucuna ulaşılmıştır. 1973 yılında hazırlanan programın ise sadece yabancı dil dersi için hazırlandığı ve programda yabancı dil öğretimi amaçlarına, yöntem ve tekniklerine yer verildiği fakat hedef/amaç, içerik,eğitim durumları ve değerlendirme boyutlarına yer verilmediği görülmüştür. 2007 ve 2008 yılı programlarının ise Avrupa Birliği Çerçeve Programına uygun, iletişimsel yaklaşımı temele alan ve dört dil becerisine kazandırmayı amaçlayan, hedef/amaç, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme boyutlarının açıklamaları ile detaylı bir şekilde programda yer aldığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study the general high school English education programs and textbooks which were used through the Republican period were analyzed and compared. In this study, before and after the Republic foreign language teaching was examined historically and post Republic education programs and textbooks were analyzed. Programs goals, content, learning situations and evaluation dimensions were analyzed and compared based on descriptive analysis by using document review method. In addition each program was compared to each other in terms of these features. The findings of the study showed the followings: 1922, 1924, 1931, 1938, 1952 programs were prepared collectively for high schools and they were not prepared separately for each lesson therefore they had not goals, content, learning situations and evaluation dimensions. Examining the textbooks that were in force and implemented in those years, it was seen that the goal dimension English teaching was included in the textbook and it was concluded that the content dimension partially met the objectives of the foreign languages teaching. The program which was prepared in 1973 was prepared only for foreign language lesson and the program included foreign language teaching objectives, methods and techniques but it did not include goals, content, learning situations and evaluation dimensions. It was determined that the programs of 2007 and 2008 included in the program in detail in accordance with the European Union Framework Program, aiming to bring them into four language skills, with the goals, content, learning situations and evaluation dimensions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Cumhuriyet Dönemi ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programlarının tarihsel gelişimi | |
dc.title.alternative | Historical development of high school English language education programs during Republican Period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-22 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Republican Period | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10271783 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 569930 | |
dc.description.pages | 183 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |