Show simple item record

dc.contributor.advisorAkayoğlu, Sedat
dc.contributor.authorMizrak, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:46Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596151
dc.description.abstractBu çalışma, şu anda Karabük Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda öğretim görevlisi olarak çalışmakta olan İngilizce öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerini ve öz yeterlik inançlarının, öğretmenlerin öz yeterlik inançları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin ve öz yeterlilik inançlarının tükenmişlik seviyelerini ne derecede yordadığının incelenmesini amaçlamaktadır. Bu çalışmada karma yöntem araştırma tasarımı benimsenmiştir. Nicel veriler, 59 öğretmenin katılımıyla, Maslach Tükenmişlik Envanteri (MBI; Maslach ve Jackson 1981, 1986) ve TEBS-Self (Öğretmenlerin Yeterlilik İnançları Sistemi-Öz) uygulanması (Dellinger, Bobbett, Oliver ve Ellett, 2008) yolu ile toplanmıştır. Araştırmanın nitel kısmı için ise 5 katılımcı ile odak grup görüşmesi yapılmıştır. Nicel veri SPSS 22 ile istatistiksel analizler yapılarak incelenmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin duygusal tükenme ve kişisel Başarı açısından orta düzeyde, tükenmişliğin duyarsızlaşma boyutunda ise yüksek düzeyde tükenmişlik düzeylerine sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, yaş ve cinsiyet tükenmişliği yordama konusunda önemli bir rol oynamazken, iş yükü tükenmişliğin duygusal tükenme boyutunun önemli bir göstergesidir. Ayrıca, sonuçlar öğretmenlerin neredeyse yüksek düzeyde öz yeterlilik inancına sahip olduğunu göstermiştir. Korelasyon analizi, öğretmenlerin öz yeterlilik algılarının artmasının tükenmişlik seviyelerinin azalmasına sebep olduğunu gösteren orta dereceli negatif bir ilişki göstermiştir.
dc.description.abstractThis present study aims to investigate the burnout levels and self-efficacy beliefs of English instructors who are currently teaching at Karabuk University School of Foreign Languages, and the relationship between instructors' self-efficacy beliefs and burnout levels and examine to what extent self-efficacy beliefs differ in instructors experiencing burnout. In the present study, a mixed methods research design was adopted. While the quantitative data was gathered through the application of the Maslach Burnout Inventory (MBI; Maslach and Jackson 1981, 1986) and a TEBS-Self (Teachers' Efficacy Beliefs System- Self) (Dellinger, Bobbett, Oliver, and Ellett, 2008) with the participation of 59 instructors, a focus group interview with 5 participants was carried out for the qualitative part of the research. The quantitative data was examined through statistical analyses via SPSS 22. The results of the study indicated that the instructors have moderate levels of burnout in terms of Emotional Exhaustion and Personal Accomplishment and high levels of burnout in terms of Depersonalization dimension of burnout. Besides, age and gender didn't play an important role in predicting burnout, whereas workload is a significant predictor of Emotional Exhaustion dimension of burnout. Moreover, the results showed that instructors have almost high levels of self-efficacy. The results of the correlation analysis showed there is a moderate and negative correlation between instructors' self-efficacy beliefs and their burnout levels, which highlights that enhancing teachers' self-efficacy tends to have a positive influence on diminishing teachers' burnout.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn exploratory study on the relationship between teacher burnout and teacher self-efficacy among English language instructors
dc.title.alternativeİngilizce hazırlık öğretim görevlilerinin öz yeterlilik inançları ve tükenmişlik seviyeleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10285324
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575636
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess