Show simple item record

dc.contributor.advisorAksüt, Pelin
dc.contributor.authorSezer, Esen
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:44Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-02-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596143
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 60-72 aylık çocukların öğrenme stilleri ile bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, nicel araştırma yöntemine göre düzenlenmiştir. İlişkisel tarama modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Bolu İl merkezinde bulunan, bağımsız anaokulları ve anasınıflarına devam eden 5-6 yaş grubundan, toplam 216 çocuktan oluşturulmuştur. Veriler `Kişisel Bilgi Formu`, Uyanık-Balat, Bilgin ve Özdemir tarafından 2012 yılında geliştirilen `5-6 Yaş Çocukları İçin Öğrenme Stilleri Ölçeği` ve Büyüktaşkapu tarafından 2010 yılında geliştirilen `Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği` kullanılarak elde edilmiştir.Elde edilen veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Öncelikle veriler analize hazırlanırken parametrik test koşulları aranmıştır. Verilerin dağılımı Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk Testleri kullanılarak incelenmiş ve dağılımın normal olmadığı bulunmuştur.Analizler sonucunda, araştırmaya katılan çocukların bilimsel süreç becerileri üzerinde yaş (sonuç çıkarma becerisi), cinsiyet (veri kaydı ve sonuç çıkarma becerileri), anne öğrenim düzeyi (gözlem, sınıflandırma ve ölçme becerileri), baba öğrenim düzeyi (sınıflandırma ve ölçme becerileri), ailenin gelir düzeyi (gözlem, ölçme ve veri kaydı becerileri), okul türün (gözlem, sınıflandırma ve ölçme becerileri) ve okula devam etme süresi (tüm bilimsel süreç becerileri) değişkenlerinin farklılık oluşturduğu belirlenmiştir. Bu sonuçların yanında öğrenme stillerinin cinsiyete göre farklılaştığı, görsel stilin anne öğrenim düzeyinden, görsel ve işitsel stilin baba öğrenim düzeyinden etkilendiği tespit edilmiştir. Ayrıca bilimsel süreç becerileri ile öğrenme stilleri arasında pozitif yönlü, farklı düzeylere ve anlamlı ilişkiler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Bilimsel süreç becerileri, öğrenme stilleri, 5-6 yaş çocukları, okul öncesi eğitim
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between learning styles and scientific process skills of 60-72 months old children. The research was organized according to the quantitative research method. It was designed in accordance with the relational screening model. The participants of the study consisted of 216 children from 5-6 age group attending kindergartens in the city center of Bolu in the 2017-2018 academic year. The data of the study was obtained by using Personal Information Form, `Learning Styles Scale for 5-6 Years Old Children` developed by Uyanık-Balat, Bilgin and Özdemir in 2012 and `Preschool Scientific Process Skills Scale` developed by Büyüktaşkapu in 2010. The data were analyzed using the SPSS 22 program. Primarily, parametric test conditions were examined while preparing the data for analysis. The distribution of the data was examined using the Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests and found that the distribution was not normal. As a result of the analyzes, it was determined that the variables of age (inference skill), gender (data recording and inference skills), mother education level (observation, classification and measurement skills), father education level (classification and measurement skills), family income level (observation, inference and measurement skills), school type (observation, classification and measurement skills) and school attendance (all skills) variables had a significant difference on the scientific process skills of the children participating in the research. In addition to these results, it was determined that learning styles differ according to gender, the visual style was affected by mother's education level, the visual and auditory style was affected by father's education level. Moreover, it was concluded that there were positive, and meaningful relationships between scientific process skills and learning styles.Keywords: Scientific process skills, learning styles, 5-6 years old children, preschool educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title60-72 aylık çocukların öğrenme stilleri ile bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between learning styles and scientific process skills of 60-72 months children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-17
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmScientific skill
dc.identifier.yokid10273803
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568210
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess