Show simple item record

dc.contributor.advisorRakıcıoğlu Söylemez, Anıl Şaziye
dc.contributor.authorZeybek Akayoğlu, Berna
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:40Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596126
dc.description.abstractMotivasyon, pazarlamadan eğitime kadar birçok farklı disiplinde incelenen bir olgudur; ve her zaman bireylerin başarısını ve başarısını etkileyen en önemli faktörler arasında düşünülmüştür. Eğitimde motivasyonun, öğrencilerin derse dikkatini çekmeye yardımcı olduğuna, öğrencilerin daha kolay öğrenmelerini sağladığına ve uzun vadede öğrenme sürecini sürdürdüğüne inanılmaktadır. Bu açıdan bakıldığında, bu konu çok uzun süredir eğitim araştırmacılarının dikkatini çekmiştir. Motivasyon ile öz yeterlik inancı, tükenmişlik düzeyi, akademik başarı gibi diğer kavramlar arasındaki ilişki de incelenmiştir; ve bu tür çalışmalarda, sonunda öğrencilerin akademik başarısına yol açan, motivasyonlarını artırmanın yollarını bulmak amaçlanmıştır. Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce (EFL) öğretmen adaylarının (PTs), İngilizce Öğretmenliği Programı'nda sunulan üç ders kategorisine – alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür – yönelik derslere olan ilgilerini ARCS Motivasyon Modeli'ne göre incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın katılımcı grubu, 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü'nde öğrenim gören son sınıf öğretmen adaylarından (N = 63) oluşmaktadır. Katılımcılardan veri toplamak amacıyla, Keller (2010) tarafından geliştirilen Derse İlgi Anketi, çalışmaya katılan öğretmen adaylarına üç ders grubu kullanılmıştır. İlk aşamada, bu ankete alan bilgisi dersleri için, ardından ikinci aşamada meslek bilgisi derslerine yönelik olarak, ve son olarak da genel kültür derslerine yönelik olarak anketi yanıtlamaları istendi. Nicel verilerin toplanmasından sonra, anket aracılığıyla elde edilen yanıtları daha iyi anlamak için yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılarak bir grup öğretmen adayı ile görüşülmüştür. Analiz sonuçları, öğretmen adaylarının ders ilgi seviyelerinin, her ders kategorisi için ortalama puanda veya üstünde olduğunu ve bunun oldukça olumlu olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, ders kategorileri için ortalama puan ortalamalarında anlamlı farklılık vardır. Öğretmen adayları, meslek bilgisi ve genel kültür dersleri ile karşılaştırıldığında alan bilgisi derslerine daha fazla ilgilidiler; ve mesleki bilgisi derslerine genel kültür derslerinde daha fazla ilgi göstermişlerdir. Yapılan analizler sonucunda da bu aradaki farkların istatistiksel olarak anlamlı olduğu görüldü (p <0.05). Analizler ARCS Motivasyon Modeli'nin alt kategorileri için - dikkat,, uygunluk, güven ve tatmin - için de yapıldı. Alan bilgisi dersleri, meslek bilgisi dersleri ve genel kültür dersleri için ortalama puanların, güven hariç, tüm alt ölçekler için istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur (p <0.05). Güven boyutunda ise, alan bilgisi derslerinin ortalama puanları ile mesleki bilgi derslerinin ortalama puanları arasındaki farkın anlamlı olmadığı bulundu. Bu çalışmanın bulguları, yükseköğretim düzeyindeki politika yapıcılar, öğretmen eğitimi programlarındaki öğretmen eğitimcileri ve Yabancı Dil Eğitimi Bölümlerinde okuyan öğretmen adayları için faydalı olabilir. Öğretmen eğitimi programlarında daha motive olmaları için meslek bilgisi ve genel kültür dersleri için öğretmen adaylarının derslere olan ilgi seviyelerini arttırmak için bazı önlemler alınabilir.
dc.description.abstractMotivation is a phenomenon studied in many different disciplines, from marketing to education; and it has always been considered among the most important factors affecting achievement and success of the individuals. In education, it is believed that motivation helps to attract the learners' attention for the course, enables learners to learn more easily, and sustains the learning process in the long run. From this perspective, this issue has attracted the attention of the educational researchers for a very long period. The relationship between motivation and other concepts, like self-efficacy beliefs, burnout levels, academic achievements, have also been studied; and in this kind of studies, it was aimed at finding the ways of increasing motivation of the learners, which leads to academic achievement in the end. The present study is designed as a mixed method case study to examine the course interest levels of English as a Foreign Language (EFL) pre-service teachers (PTs) towards the three course categories – field knowledge courses, professional knowledge courses and the general knowledge courses – offered at the Department of Foreign Language Education in the context of the present study according to the ARCS Motivational Model. The participant group of this study was composed of senior PTs (N=63) enrolled at the Department of Foreign Language Education, Bolu Abant İzzet Baysal University in the Fall Semester of the 2017-2018 Educational Year. In order to gather data from the participants, Course Interest Survey, developed by Keller (2010), was used to examine the course interest levels of PTs in three course categories. In the first category, they were asked to respond to the intended survey for field knowledge courses, then in the second category, they were asked to reflect on professional knowledge courses, and finally they responded for general knowledge courses. After the collection of the quantitative data, a group of PTs were interviewed using semi-structured interview questions in order to better understand the responses obtained through the survey. The results of the analyses indicated that the course interest levels of PTs were at or above the average score for each course category, which was quite positive. However, there were differences in the mean scores of PTs for the course categories. They were more interested in the field knowledge courses when compared to the professional knowledge courses and the general knowledge courses; and they were more interested in the professional knowledge courses than the general knowledge courses. These differences were also analyzed, and it was observed that the differences were significant (p<0.05). The analyses were conducted for the subcategories of ARCS Motivational Model – attention, relevance, confidence, and satisfaction – as well. It was found that the mean scores for the field knowledge courses, professional knowledge courses and the general knowledge courses were statistically significant (p<0,05) for all subscales, except for the confidence. As for the confidence, the difference between the mean scores of field knowledge courses and professional knowledge courses were not found to be significant. The findings of this study might be helpful for the policymakers at tertiary level of education, the teacher educators at teacher education programs and the PTs studying at the Foreign Language Education Departments. As the follow-up of this research, some implementations could be put into practice in order to motivate the PTs for all categories of courses to motivate PTs in teacher education programs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA case study on the course interests of EFL pre-service teachers based on the ARCS motivational model
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce öğretmen adaylarının ARCS motivasyon modeline göre derse ilgileri üzerine bir durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmARCS Motive Design Model
dc.identifier.yokid10287775
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591448
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess