Show simple item record

dc.contributor.advisorKarlı, Ünal
dc.contributor.authorYalvuç, Fevzi
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:37Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596112
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenleri ve diğer branş öğretmenlerinin mesleki öz-yeterlikleri ile yenilikçi tutumları arasındaki ilişkiyi incelenmektir.Araştırmaya 2018-2019 eğitim öğretim yılında Büyükçekmece ilçesinde görev yapan 176 erkek 65 kadın toplam 241 öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma verileri yenilikçi tutum ölçeği ve mesleki öz-yeterlik ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde katılımcıların mesleki öz yeterlik ve yenilikçi tutumlarında çalışma alanları (beden eğitimi ve spor öğretmenleri ile diğer branş öğretmenleri), cinsiyet, eğitim düzeyi, yabancı dil bilme, mesleki kıdem ve görev değişkenine göre karşılaştırması yapılmıştır. Ayrıca katılımcıların mesleki öz-yeterlik düzeyleri ile yenilikçi tutumları arasındaki ilişki de incelenmiştir.Araştırmada katılımcıların cinsiyetlerine göre mesleki öz-yeterlik seviyelerinin ve yenilikçi tutum algılarının istatistiksel bakımdan anlamlı bir farklılık göstermediği, kadın ve erkek öğretmenlerin benzer öz-yeterlik ve yenilikçi tutum düzeylerine sahip olduğu görülmüştür. Eğitim seviyesine göre öz-yeterlik seviyelerinin anlamlı değişiklik göstermediği yenilikçi tutum algılarına göre ise anlamlı ilişki gösterdiği saptanmıştır. Yabancı dil bilme durumuna göre mesleki öz-yeterlik ve yenilikçi tutum algı seviyelerinde anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Branş değişkenine göre katılımcılardan beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki öz-yeterlik düzeylerinin diğer branşlara göre anlamlı seviyede daha yüksek olduğu fakat yenilikçi tutum bakımından anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Katılımcıların görev değişkenine göre mesleki öz-yeterlik ve yenilikçi tutum algılarının anlamlı düzeyde bir farklılık göstermediği saptanmıştır.Yapılan ilişki analizinde araştırmaya dahil olan mesleki öz yeterlik düzeyleri ile yenilikçi tutum alt boyutlarından olan `öncü yaklaşım` boyutu ve `yeniliklere açık yaklaşım` boyutları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of the study was to analyse the relationship between occupational self efficacy and innovativeness attitudes of physical education and sport teachers and of the teachers from various fields.Totally 241 teachers (176 male; 65 female) from Büyükçekmece district who worked between 2018-2019 years, voluntarily participated to the research. The data was collected via innovativeness attitude scale and occupational self-efficacy scale. In the statistical analysis, the difference between physical education and sport teachers and teachers from various fields according to their occupational self-efficacy levels and innovativeness attitudes was analysed. Also, comparisons according to the demographic variables (gender, education level, foreign language level, occupational seniority and official duty) was made and the relationship between occupational self- efficacy and innovativeness was tested.The findings revealed no significant difference in the occupational self-efficacy level and innovativeness attitudes of subjects according to their gender, official duty and foreign language knowledge level. Male and female teachers showed similar occupational self-efficacy levels and innovativeness attitudes. Occupational self- efficacy did not differentiated but innovativeness showed significant difference according to educational level of subjects. Also subjects did not showed difference in their innovativeness attitudes according to their study field but physical education and sports teachers occupational self-efficacy levels were significantly higher than the teachers from the other fields.According to the correlation tests significant relationship was identified between occupational self efficacy level and `Pioneer approach` and `open-mindedness` sub- factors of innovativeness attitudes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki öz- yeterlikleri ile yenilikçi tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of the relationship between occupational self efficacy and innovativeness attitudes of physical education and sport teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.identifier.yokid10292530
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588086
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess