Show simple item record

dc.contributor.advisorYıkmış, Ahmet
dc.contributor.advisorBaşar, Murat
dc.contributor.authorBaran, Muhammet Sait
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:36Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-04-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596109
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, tablet bilgisayar üzerinde, örüntü oluşturma öğretimi için doğrudan öğretim yönetimine göre geliştirilen eğitsel mobil uygulamanın, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin örüntü oluşturma becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda tablet bilgisayar üzerinde, örüntü oluşturma öğretimi için hazırlanan eğitsel mobil uygulama ile öğretim tamamlandıktan sonra 2, 4 ve 6. haftalarda izleme oturumları ve tablet bilgisayar üzerinden şekil örüntüleri ile genelleme oturumları gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya zihinsel yetersizlik tanısı almış biri kız ve ikisi erkek olmak üzere toplam üç öğrenci katılmıştır. Araştırma Uşak ilinde özel bir rehabilitasyon merkezinde gerekli izinler alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma deseni olarak tek denekli araştırmalardan katılımcılar arası yoklama evreli denekler arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni, tablet bilgisayar üzerinde, örüntü oluşturma öğretimi için doğrudan öğretim yönetimine göre geliştirilen eğitsel mobil uygulamadır. Araştırmanın bağımlı değişkeni ise zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin örüntü oluşturma becerisi düzeyleridir.Araştırma sonucunda; öğrencilerin öğretim oturumları sonunda geçerli ölçüt olan %83,3 düzeyinde başarı sağlandığından ötürü yapılan öğretim oturumlarının etkili olduğu söylenebilir. İzleme oturumları sonucunda, öğrencilerin örüntü oluşturma becerisini 2, 4 ve 6. haftalarda devam ettirdikleri bulgusuna erişilmiştir. Tablet bilgisayar üzerinde farklı şekil resimleri kullanılarak yapılan genelleme oturumlarında ise öğrencilerin örüntü oluşturma becerisini, farklı materyallerle genelleyebildiği tespit edilmiştir. Araştırmanın sosyal geçerlilik bulgularında, öğretmenlerden ve ebeveynlerden görüş alınmıştır. Bu görüşler doğrultusunda, tablet bilgisayar yolu ile gerçekleştirilen örüntü oluşturma becerisi öğretimi, sürecinin olumlu ve işlevsel geçtiği, örüntü oluşturma uygulamasının öğrencilerin akademik becerilerini geliştirdiğini gösteren bulgular elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effectiveness, persistence and generalizability of the pattern formation skills of students with mental disabilities in mathematics education using tablet computers. For this purpose, a total of three students, one female and two male, were diagnosed with mild mental disability. the android program which was prepared for the ability of creating patterns on tablets was applied to students with mild mental disability. As the research design, multiple polling model was used among the subjects with polling stage among the participants in the single-subject research method. The independent variable of the research is the use of the pattern creation program prepared by tablet computer in teaching pattern creation to individuals with intellectual disabilities. The dependent variable of the study is the level of pattern formation skills of individuals with intellectual disabilities. As a result of 83.3% of the students success at the end of the teaching sessions, it can be said that the teaching sessions were effective. In addition, follow-up sessions were conducted on the 2nd, 4th and 6th weeks. As a result of these sessions, it was revealed that the ability to create patterns continued. It has been shown that the ability to create patterns can be generalized with different materials in generalization sessions using different shape pictures. In the social validity data of the study, expressions supporting the process were included in the teachers and their parents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZihinsel yetersizliği olan öğrencilerde tablet bilgisayar kullanımının örüntü oluşturma becerisi üzerinde etkililiği
dc.title.alternativeThe effectiveness of the use of the tablet pc in teaching pattern buiilding skills to students with intellectual disabilities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-21
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmTablets
dc.subject.ytmPattern using
dc.subject.ytmPattern perception
dc.subject.ytmEducation technology
dc.identifier.yokid10277841
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572490
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineZihin Engelliler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess