Show simple item record

dc.contributor.advisorKurudayıoğlu, Mehmet
dc.contributor.authorZorpuzan, Remzi
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:35Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596106
dc.description.abstractKavram haritaları, bilginin somutlaştırılmasını, bilginin görseledönüştürülmesini sağlayan anlamsal ilişkiler kümesidir. Kelimelerin anlam ilişkilerinegöre gruplandırılmasına dayanan bir tekniktir. Kavram haritaları; kelimeler vekavramlar arasındaki bağların oluşturulması, bilgilerin gruplandırılması ve bilgilerinanlam ilişkilerinin ortaya çıkarılmasıyla oluşur. Kavram haritaları, dil öğrenenlerinkelime hazinesini geliştirmek amacıyla kullanılan bir tekniktir.Bu araştırmanın temel amacı kelime öğretimi sürecinde geleneksel yöntemleri vekavram haritası tekniğini karşılaştırarak kavram haritası tekniğinin kelime öğretimiüzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma Gazi Üniversitesi TÖMER'de A2 düzeyindeTürkçe öğrenen öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırmada gerçek denememodellerinden ön test- son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmada deneyve kontrol grubu olmak üzere iki grup kullanılmıştır. Grupların her biri A1 seviyesinitamamlamış 20 öğrenciden oluşturulmuştur. Deney grubunda kelime öğretimçalışmalarında kavram haritası tekniği kullanılırken kontrol grubunda gelenekselyöntemler kullanılmıştır. Her iki grupta 8 haftalık bir uygulama sürecigerçekleştirilmiştir. Veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen uzman görüşüile geçerliği, KR-20 testi ile güvenirliği sağlanan kelime başarı testi kullanılmıştır. Kelime başarı testi iki gruba da ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerinçözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. t-testi ile gruplar arasındakifarkın anlamlı olup olmadığı değerlendirilmiştir.Araştırmada elde edilen veriler değerlendirildiğinde kelime öğretiminde kavramharitası tekniğinin ve geleneksel yöntemlerin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ancakdeney ve kontrol grupları kendi aralarında karşılaştırıldığında kavram haritası tekniğiningeleneksel yöntemlere göre kelime öğretiminde daha etkili olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractConcept mapping technique is a semantic relationships cluster which providesmaking information concrete and being transformed into visual. It is a technique that isbased on being classified words according to their semantic relationships. Concept mapsconsist of being created the connection between words and concept,being classified theinformation and being showed up its semantic relationships. Concept mapping is atechnique that is used by the language learners to advance their word storage.The basic aim of the study is to research the effect of the concept mappingtechnique on vocabulary teaching comparing to concept mapping technique andtraditional methods on vocabulary teaching process.The study is practices on thestudents who learn Turkish in A2 level in Gazi University-TÖMER.It is used pre-testand post-test pattern which are the true experimental models with control group in thestudy.In the reseach, It is used two groups including experimental and controlgroup.Each of these groups is created with 20 students who complete A1 level.Whilethe concept mapping technique is used in the experimental group,the traditionalmethods are used in the control group for the vocabulary teaching process. Practiceprocess which lasts 8 weeks is implemented on the both groups. Vocabularyachievement test which ensured the validity with the expert view that is developed bythe researcher to collect data and the reliability with the KR-20 test is used.Vocabulary achievement test is practices as pre-test and post-test for two groups. With t-test andSPSS program is used in analysing data.It is evaluated whether there is a reasonabledifference between groups or not.When the data getting from the study is evaluated, It is concluded that bothconcept mapping technique and traditional methods are efficient on vocabularyteaching.However, when the experimental and control groups are compared to eachother, concept mapping technique is more efficient than the traditional methods onvocabulary teaching has been detected.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kavram haritalarının kelime öğretimi üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the consept mapping on vocabulary teaching in teaching language as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmConcept maps
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.identifier.yokid10278039
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573922
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess