Farklı renk ve font kullanımının eğitilebilir düzey zihinsel engelli öğrencilerdeki duygusal yansımaları
dc.contributor.advisor | Yasa, Serap | |
dc.contributor.author | İçten, Senem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:17:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:17:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596103 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, yazı karakterlerinin tasarım amaçları göz önünde bulundurularak, aktarılmak istenen duyguların, farklı renk kullanımlarının karşılaştırılmasıyla birlikte bireylerin görsel algıları değerlendirilmiştir.Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde, İstanbul'da bulunan bir özel eğitim uygulama okulunun üçüncü kademesinde eğitim alan, veli onayı alınan, duygularını ifade edebilen ve okuyabilen 40 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma verilerinin kaydedilmesi için gözlem formu geliştirilmiş, belirlenen duyguları çağrıştırdığı düşünülen yazı karakterleri seçilmiş ve bu duyguları yansıtan yüz ifadeleri tasarlanmıştır. Toplanan veriler, SPSS 15 paket programına işlenmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesi Ki kare Testi aracılığıyla gerçekleştirilmiş Ki kare Testi sonuçlarında hücrelere düşen değerler arasında 5'ten küçük değer bulunan karşılaştırmalarda Pearson Chi-Square değeri yerine Fisher's Exact Test sonucu dikkate alınmıştır. | |
dc.description.abstract | In this research, the visual perception of the individuals were studied by taking into consideration the designation of the typefaces with comparison to the different usage of the colors for the emotions which are intended to be transferred.The research was held in Istanbul at the second semester of 2018-2019 Educational Year with 40 students, whose parents were asked for permission, who are studying at 3rd class of a special education practice school and are able to express their emotions and also capable of reading and writing.In order to record the datas, the observation forms were developed, the typefaces which are thought to evoke the determinated emotions were chosen and the physiognomies which reflect those emotions were used. The collected datas were recorded into the SPSS 15 Packet Programme. They were also analyzed with Ki Square Test. In the result of Ki Square Tests, Fisher's Exact Test results were taken into consideration for the comparison of the values under 5 among the ones noted in cells. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Farklı renk ve font kullanımının eğitilebilir düzey zihinsel engelli öğrencilerdeki duygusal yansımaları | |
dc.title.alternative | The emotional reflections of the usage of different colors and font on educable level mentally disabled students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-04 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10277596 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 573844 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |