Show simple item record

dc.contributor.advisorKalyoncu, Nesrin
dc.contributor.authorÇoban, Seçil
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:32Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596091
dc.description.abstractBu çalışmada, Güzel Sanatlar Liseleri piyano öğretmenlerinin derslerinde temel artikülasyon tekniklerinin öğretiminde karşılaştıkları güçlükler ve bu güçlükler ile baş etme yollarının araştırılması amaçlanmıştır. Bu çerçevede; piyano öğretmenlerinin 'legato', 'staccato' ve bu iki tekniğin birlikte kullanımı ile ilgili karşılaştıkları güçlükler ve bu güçlüklerle baş etme yollarının saptanması araştırma kapsamına alınmıştır.Araştırma, Türkiye'nin her bir coğrafi bölgesinden seçilen toplam yedi Güzel Sanatlar Lisesinde görev yapmakta olan 40 piyano öğretmeni ile sürdürülmüştür. Araştırmada verileri toplayabilmek için, öğretmenlere 'Kişisel Bilgiler' ve 'Artikülasyon Tekniklerinin Öğretimi' bölümlerinden oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonunda, açık uçlu sorulardan elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak, nicel hale getirilmiştir. Ardından, açık ve kapalı uçlu sorulardan elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programında işlenerek tanımsal istatistikleri yapılmıştır.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin piyano dersinin içeriklerinden en fazla 'temel artikülasyon teknikleri' konusunu öğretmekte zorlandıkları, artikülasyon tekniklerinin legato-staccato-non legato-portato sırasıyla öğretilmesi gerektiğini düşündükleri ve bu tekniklerden en fazla portato, en az olarak da legato tekniğini öğretmekte zorlandıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin legato tekniğini öğretirken en fazla 'parmakların basılı kalması' sorunu ile karşılaştıkları ve yaşadıkları güçlüklerle baş etme yolu olarak sıklıkla gösterip-yaptırma ve anlatım yöntemlerini kullandıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin staccato tekniğini öğretirken en fazla 'staccatoyu gerektiği gibi kısa/kesik çalamama' sorunu ile karşılaştıkları ve yaşadıkları güçlüklerle baş etme yolu olarak anlatım, örnek verme ve gösterip-yaptırma yöntemlerini sıklıkla kullandıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin iki farklı tekniğin birlikte kullanımı ile ilgili olarak en fazla legato-staccato tekniklerinin birlikte kullanımını öğretmekte güçlük yaşadıkları tespit edilmiştir. Legato ve staccato tekniklerinin birlikte kullanımı kapsamında ise en fazla 'bir elde staccato çalarken diğer eldeki legatoyu bozma' sorununu yaşadıkları ve yaşadıkları güçlüklerle baş etme yolu olarak iki eli ayrı çalıştırma, yavaş tempoda çalıştırma ve özelden genele anlatım yöntemlerini sıklıkla kullandıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin legato, staccato ve bu iki tekniğin birlikte kullanımını öğretirken başvurdukları yöntemlerle yaşadıkları güçlükleri aşabildikleri ve yaklaşımlarının öğrenciye göre farklılık gösterdiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the difficulties faced by the piano teachers of Fine Arts High Schools in teaching of basic articulation techniques and their ways of coping with these problems. In this context; the research includes the investigation of the difficulties faced by the piano teachers about 'legato', 'staccato' and the use of these two techniques together and the ways to cope with these difficulties.Research has completed with 40 piano teachers who selected from Fine Arts High Schools of seven geographic regions of Turkey. In order to collect data in the research, questionnaire which is included 'Personal Information' and 'Teaching of Articulation Techniques' sections were applied to the teachers. At the end of the data collection, the data obtained from open-ended questions were subjected to content analysis and quantified. Finally, the data obtained from open-ended and closed-ended questions were processed in SPSS 21.0 package program, and descriptive statistics were made.As a result of the research; it was found that teachers had the most difficulty in teaching 'basic articulation techniques' among the subject areas in the piano curriculum, that articulation techniques should be taught in order of 'legato-staccato-non legato-portato' and that teachers had the most difficulty in teaching of the portato technique and the least one in teaching of the legato technique. While teaching of the legato technique, the teachers faced mostly the problem of 'keeping fingers pressed' and they often use presentation-performance and explanation methods to cope with the difficulties. While teaching of the staccato technique, the teachers faced mostly the problem of 'can't play the staccato short/cut as needed' and frequently used the methods of explanation, sampling and presentation-performance as a way of coping with the difficulties. It was found that teachers had the most difficulty in teaching the use of legato-staccato combination in the context of the use of two different techniques together. In the using of legato and staccato techniques together, the teachers had mostly the problem of 'put out of legato action in one hand while playing the other hand staccato technique'. The teachers handle the difficulties they experienced through the ways of playing two hands separate, playing in a slow tempo and explanation in form of induction. It was concluded that the teachers were able to overcome the difficulties they experienced with the methods they applied while teaching legato, staccato and legato-staccato combination, and their approaches differed according to the student.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titlePiyanoda artikülasyon tekniklerinin öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları güçlükler ve bunlarla baş etme yolları: Güzel sanatlar liseleri örneği
dc.title.alternativeThe difficulties of teachers in the teaching of articulation techniques on piano and the ways to cope with them: The sample of fine arts high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-08
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic learning
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmArticulation
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.subject.ytmFine arts
dc.subject.ytmFine arts high schools
dc.identifier.yokid10296947
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565339
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess