Doğrudan ve dolaylı tercih değerlendirmesiyle belirlenen pekiştireçlerin otizmli çocukların etkinlikle ilgili olma davranışları üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Cora İnce, Nurhan | |
dc.contributor.author | Öğretici, Mebrule | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:17:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:17:30Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596082 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin etkinlikle ilgili olma davranışları üzerinde doğrudan ve dolaylı tercih değerlendirmesinin etkililiğini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Araştırmaya yaşları yedi ve on bir olaniki erkek öğrenci katılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni etkinlikle ilgili olma düzeyidir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri ise, doğrudan tercih değerlendirmesi ile dolaylı tercih değerlendirmesi yöntemidir. Araştırmada başlama düzeyi, uygulama oturumları, son evre, verimlilik bulguları ve öğretmen görüşlerine yer verilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların doğrudan tercih değerlendirmesiyle yapılan oturumlarda etkinlikle ilgili olma düzeylerinin daha yüksek olduğu ve bu yöntemin daha verimli olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular alan yazın çerçevesinde tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Otizm Spektrum Bozukluğu, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuk, Etkinlikle İlgili Olma, Doğrudan Tercih Değerlendirmesi | |
dc.description.abstract | Aim of this research is to comparatively examine effectiveness of direct and indirect preference evaluation above behaviour of being related to activity for whom diagnosised with autism spectrum. As a one of the one-subject research. Two make students in age 7 and 11 are participated in research. Dependent variable of research is level being interested in activity. Indepanted variables of research are direct preference evaluation method and indirect preference evaluatıon method.Starting level, utilizing sessions, endstate productivoness findinps and teacher's view take part in research. At the end of the research ıt ıs established that participarts' level of being interested in activity is higher in sessions with direct preference evalvation and this method is more productive, too. Finding from conclusion of research are criticized around literatüre.Keywords: Autism Spectrum Disorder, Indivudual with Autism Spectrum Disorder, Being Interested in Activity, Direct Preference Evaluation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Doğrudan ve dolaylı tercih değerlendirmesiyle belirlenen pekiştireçlerin otizmli çocukların etkinlikle ilgili olma davranışları üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effectof reinforcements defined by direct andindirect preference evaluation above behaviour of beingrelated to activity | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-06 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10295543 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 589902 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Zihin Engelliler Eğitimi Bilim Dalı |