Show simple item record

dc.contributor.advisorKurudayıoğlu, Mehmet
dc.contributor.authorŞahin, Seda
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:29Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596077
dc.description.abstractÇocukların en fazla iletişim kurduğu araçların başında gelen televizyonun kültür aktarımı bakımından büyük öneme sahip olduğu söylenebilir. Rafadan Tayfa'nın ilk gösterim yılı 2018 olan on bölümü vardır. Bu çalışmada bahsedilen on bölümün içerdiği kök değerleri ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu temel amacı ortaya koymak için bölümler, Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverlik kök değerleri açısından incelenmiştir. Alt amaçlar ise incelenen bölümlerin kök değerler açısından nitelik ve niceliğinin tespit edilmesidir.Araştırmanın sonucunda incelenen bölümlerde toplam 742 veri tespit edilmiştir. Bunlardan 674'ü sözlü, 68'i ise görseldir. En çok tekrarlanan değerin öz denetim olduğu görülmüştür. Bu değeri sırasıyla sorumluluk ve saygı takip etmektedir. En az tespit edilen değer ise vatanseverlik olmuştur.
dc.description.abstractIt can be said that television is of great importance in terms of cultural transfer which is one of the tools children communicate the most. Rafadan Tayfa has ten chapters being the first show year of 2018. In this study, it is aimed to reveal the values which mentioned ten chapters include. In order to put forward this main objective, these chapters were examined in terms of the root values of justice, friendship, honesty, self-control, patience, respect, love, responsibility, patriotism and hepfulness included in Turkish Course Curriculum. The sub-objectives are to determine the quality and quantity of the sections examined in terms of root values.As a result of the research, a total of 742 values were determined in the examined sections. 674 of these are verbal and 68 of them are visual.It was realized that the most repeated value had been self-control value. Responsibility and respect follow this value in turn. As for the least determined value, it was patriotism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe dersi öğretim programı`nda yer alan kök değerler açısından Rafadan Tayfa Çizgi Filminin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of Rafadan Tayfa Cartoon in terms of root values in Turkish language teaching program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-31
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmAnimated film
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid10313823
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid606049
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess