Show simple item record

dc.contributor.advisorMemişoğlu, Salih Paşa
dc.contributor.authorÇelik, Muhammed
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:28Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596076
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin iletişim yeterlikleri ve takım liderlikdavranışlarının düzeyini öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda tespit etmek; bugörüşlerin öğretmenlerin cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumu, alan durumu, yaş, mesleki kıdem, okulun mevcut yöneticisiyle çalışma süresi, görev yapılan ilçedeğişkenlerine göre anlamlı fark gösterip göstermediğini belirlemek ve iletişimyeterlikleri ile takım liderlik davranışları arasındaki ilişkinin derecesini ve yönünüortaya koymaktır. Bu araştırmanın evreni, 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Bağcılar, Başakşehir ve Esenyurt ilçelerindeki resmî ortaokullarda görevli öğretmenlerdenoluşmaktadır. Araştırma evreninde yer alan ilçelerdeki öğretmenler basit tesadüfiörneklem yöntemi ile seçilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda Bağcılar'da 408, Başakşehir'de 361, Esenyurt'ta 398 öğretmene, toplamda 1167 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak `Kişisel Bilgi Formu`, `İletişimYeterlikleri Ölçeği` ve `Takım Liderliği Ölçeği`; elde edilen verileri çözümlemek içinSPSS 22 ve Lisrel 8.7 programları kullanılmıştır.Öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin iletişim yeterlik düzeylerineilişkin sonuçları sırasıyla destekleme yeterliği, empati yeterliği ve sosyal rahatlıkyeterliği boyutlarında yüksekten düşüğe sıralanmaktadır. Öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin takım liderlik davranışdüzeylerine ilişkin sonuçları sırasıyla güçlendirme ve motive etme, etkili iletişim ileuzlaştırma ve iş birliği sağlama boyutlarında yüksekten düşüğe sıralanmaktadır. İletişim yeterlikleri ile takım liderlik davranışları arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı ilişki bulunmuştur. Yordayıcı değişken iletişim yeterliklerinin, takımliderlik davranışları üzerinde anlamlı yordayıcı olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the levels of communicationcompetence and team leadership behaviours of school principals according to teachers' views; to identify whether the views of the teachers differ according to variables such asgender, marital status, level of education, field, age, occupational seniority, workingperiod with the present school principal, the districts where they work and to revealdegree and direction of the relationship between communication competence and teamleadership behaviours. The teachers working in the state secondary schools in Bağcılar, Başakşehir and Esenyurt districts of Istanbul province in 2018-2019 educational yearconstituted the universe of the research. The samples from the identified districts werechosen with simple random sampling. As a result, it was reached to 408 teachers inBağcılar, 361 teachers in Başakşehir and 398 teachers in Esenyurt, 1167 teachers intotal. `Personal Information Form`, `Communication Competence Scale` and `TeamLeadership Scale` were used as data collection tools for the research. SPSS 22 andLisrel 8.7 programs were used to analyze the collected data.The results about the level of the school principals' communication competenceaccording to the teachers' views were ranked from high to low in the order of support, empathy and social relaxation. The results about the level of the school principals' team leadership behavioursaccording to the teachers' views were ranked from high to low in the order ofempowering and motivating, effective communication and establishing reconciliationand cooperation. A high, positive and significant correlation was found between communicationcompetence and team leadership behaviours. Communication competence was asignificant predictor variable on team leadership behaviours.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin iletişim yeterlikleri ile takım liderlik davranışları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between communication competence and team leadership behaviours of principals
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-02-18
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10321780
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid610104
dc.description.pages261
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess