Show simple item record

dc.contributor.advisorİlgar, Mehmet Zeki
dc.contributor.authorDinç, Gülhan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:15:57Z
dc.date.available2021-05-07T08:15:57Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596055
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, özel eğitim kurumlarında çalışan özel eğitim öğretmenlerinin, mesleki tükenmişlik ve öznel iyi oluş düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenerek, farklılaşıp farklılaşmadığının tespiti amaçlanmıştır.Araştırma, taramaya dayalı betimsel modeldir. Araştırma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Gaziantep il merkezi ve ilçelerindeki özel eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 705 özel eğitim öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu, Maslach Tükenmişlik Envanteri ve Öznel İyi Oluş Ölçeği` aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırma için toplanan verilerin analizinde SPSS 24.0 (Statistical Package For Social Sciences) programı kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistik teknikleri ile değişkenlere ilişkin ortalama, standart sapma, frekans ve yüzdelik değerler bulunmuştur. Bulguların incelenmesinde; bağımsız t testi, Kolmogorov-Smirnov testi, Post-Hoc testi, Dunnet-c testi, Scheffe testi, tek yönlü varyans analizi (Anova), çoklu doğrusal regresyon analizi ve Pearson korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; `Öznel İyi Oluş` puanlarının hiçbir demografik değişkene göre farklılaşmadığı, `Duygusal Tükenmişlik` puanlarının yalnızca cinsiyet ve yaşa göre farklılaştığı, `Kişisel Başarı` puanlarının yaş, cinsiyet, hizmet süresi, görev yapılan kurum türü ve mezun olunan bölüme göre farklılaştığı, `Duyarsızlaşma` puanlarının yaş, mezun olunan bölüm ve görev yapılan kurum türüne göre farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Bulgular literatür ışığında tartışılmış ve ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda öneriler getirilmiştir.
dc.description.abstractIn this thesis study, it was aimed to investigate the levels of occupational burnout and subjective well-being of special education teachers working in special education institutions by examining in terms of some demographic variables and to determine whether they differ or not. The research model is a descriptive exemplar based on scanning. The research group constitutes 705 special education teachers who are working in Gaziantep province center and districts in 2017-2018 education year. The research data were obtained through the `Personal Information Form, Maslach Burnout Inventory and Subjective Well-Being Scale` prepared by the researcher. SPSS 24.0 (Statistical Package For Social Sciences) program was used in the analysis of collected data.Mean, standard deviation, frequency and percentage values for variables were found by descriptive statistics techniques. Independent T-test, Kolmogorov-Smirnov test, Post-Hoc test, Dunnet-c test, Scheffe test, one way variance analysis (Anova), multiple linear regression analysis and Pearson correlation analysis were used in the examination of findings. As a result of the research; `Subjective Well-being` scores do not differ according to demographic variables, `Emotional Burnout` scores differ only by gender and age, `Personal Achievement` scores differ according to age, gender, duration of service, type of institution performed and graduation, `desensitization` scores were found to vary according to age, graduation, and institutional structure.The findings were discussed in light of the literature and suggestions were made in the direction of the results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖzel eğitim kurumlarında çalışan özel eğitim öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile öznel iyi oluş düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of job-burnout levels and subjective well-being levels of special education teachers working in private educational institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-26
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmSpecial education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmBurnout-professional
dc.subject.ytmSubjective well-being
dc.subject.ytmSchool burnout
dc.identifier.yokid10211573
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBİRUNİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524807
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess