Show simple item record

dc.contributor.advisorKuşcu, Ebru
dc.contributor.authorKiliç, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-07T08:15:57Z
dc.date.available2021-05-07T08:15:57Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596054
dc.description.abstractBu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı liselerde öğrenim gören öğrencilerin kendilik algılarının ve yalnızlık düzeylerinin sosyal ağ kullanma alışkanlıklarını ve amaçlarını yordayıp yordamadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın evrenini, Şanlıurfa ili Haliliye ilçesinde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini uygun/kazara örnekleme yöntemi ile belirlenen 8 okuldaki 514 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem grubuna Sosyal Karşılaştırma Ölçeği, UCLA Yalnızlık Ölçeği, Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Öğrencilerin kendilik algı düzeyleri ve yalnızlık düzeylerinin sosyal ağ kullanma alışkanlıkları ve sosyal ağ kullanma amaçlarının önemli birer yordayıcısı olup olmadıkları çoklu regresyon, lojistik regresyon ve multimonimal lojistik regresyon analizi ile incelenmiştir. Öğrencilerin kendilik algı düzeyleri ve yalnızlık düzeylerinin öğrencilerin demografik özelliklerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir biçimde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemeye yönelik bağımsız gruplar t testi ve tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Anlamlı farkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Tukey testi kullanılmış, .05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Öğrencilerin kendilik algı düzeyleri, sosyal ağlarda geçirilen süreyi ve sosyal ağ kullanım amaçları ölçeğinin araştırma, işbirliği, iletişimi sürdürme alt faktörlerini yordamaktadır. Öğrencilerin yalnızlık düzeylerinin ise sosyal ağlarda harcanan süre, kullanılan sosyal ağ sitesi ve sosyal ağ kullanım amaçları ölçeğinin araştırma ve iletişim kurma alt faktörlerini yordadığı söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Kendilik Algısı, Yalnızlık, Sosyal Ağ Kullanma Alışkanlıkları, Sosyal Ağ Kullanma Amaçları
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine whether the perceptions of the self and the loneliness of the high school students affiliated with the Ministry of National Education can predict the social network usage habits and aims. The target population of the research using the relational screening method is the high school students in the 2017-2018 academic year in the province of Haliliye in Şanlıurfa province. The sample/participants of the research consists of 514 students in 8 schools and was determined by the convenience/ accidental /incidental sampling method. The participants completed the Social Comparison Scale, UCLA Loneliness Scale, Social Network Usage Scale and the Personal Information Form. Multiple regression, logistic regression and multimonimal logistic regression analysis were used to examine whether students' self perception levels and loneliness levels are important predictors of social networking habits and social networking intentions. Independent groups t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to determine whether the students' self perception levels and loneliness levels differ statistically according to their demographic characteristics. The Tukey test was used to determine the significant differences between the groups, based on a significance level of .05. As a result of the research, it was determined that the students' self perception was positive and the loneliness levels were low. The self-perception levels of students, the duration of using social networking and the social network usage purpose predict the sub-factors of research, cooperation, and maintaining communication. The loneliness levels of students, the duration of using social networking, used social networking site and the social network usage purpose predict the research and communication sub-factors.Keywords: Self-Perception, Loneliness, Social Network Usage Habits, Social Network Usage Objectivesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin kendilik algıları ve yalnızlık düzeylerinin sosyal ağ kullanma alışkanlıkları ve amaçlarını yordama gücü
dc.title.alternativeThe power of self-perception and loneliness of high school students to predict social networking habits and social networking intentions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-28
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf
dc.subject.ytmLoneliness
dc.subject.ytmLoneliness level
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmSelf perception
dc.subject.ytmSocial media
dc.identifier.yokid10189673
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBİRUNİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid522994
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess