Show simple item record

dc.contributor.advisorİlgar, Mehmet Zeki
dc.contributor.authorYaman, Yunus
dc.date.accessioned2021-05-07T08:15:55Z
dc.date.available2021-05-07T08:15:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-04-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596046
dc.description.abstractÜniversitede eğitim gören genç bireylerin bağlanma stillerinin umutsuzluk düzeyi ve benlik saygısı ile ilişkisini incelenmesi ve bunların çeşitli değişkenler açısından anlamlı bir farklılık ortaya çıkarıp çıkarmadığını ortaya koymak için yaptığımız bu araştırmada katılımcılara, araştırmacılar tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu, Kişilerarası İlişkilerde Bağlanma Stilleri Ölçeği, Beck Umutsuzluk Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla rastlantısal bir şekilde seçilen öğrencilere ölçekler dağıtılmıştır. Kişilerarası İlişkilerde Bağlanma Stilleri Ölçeği, Beck Umutsuzluk Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeğinin cinsiyet değişkenlerine göre karşılaştırmasında bağımsız iki örneklem t testi (independent samples t test); bölüm, sınıf ve ekonomik durum grupları değişkenlerine göre karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) testi uygulanmıştır. Buna göre kadın katılımcıların kaygılı bağlanma alt boyutu ölçek puanları (= 4,03), erkek katılımcıların kaygılı bağlanma ölçek alt boyutu puanlarından (= 3,53) daha yüksektir. Güvenli bağlanma ve kaçınmacı bağlanmanın cinsiyet ile arasında istatistiksel olarak anlamlı(p>0,05) bir fark bulunmamıştır. Araştırmaya katılan kadın katılımcıların kaygılı bağlanma alt boyutu ölçek puanları, erkek katılımcıların kaygılı bağlanma ölçek alt boyutu puanlarından daha yüksektir. Bu durumun; toplum içindeki kadın bireylerin yaşam şeklinden, toplum içindeki cinsiyet rolünün etkilerinden ve kadınların ruhsal durumlarının erkeklerden daha farklı olmasından kaynaklandığı şeklinde yorumda bulunulabilir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between attachment styles and hopelessness and self-esteem of young individuals studying at university and to determine whether they reveal a significant difference in terms of various variables. In the study, Personal Information Form, Interpersonal Attachment Styles Scale, Beck Hopelessness Scale, Rosenberg Self-Esteem Scale, which were formed by the researchers, were used. Scales were distributed to randomly selected students to collect research data. In the comparison of attachment styles of interpersonal relationships, Beck Hopelessness Scale, Rosenberg Self-Esteem Scale according to gender variables, two independent samples t test; One way ANOVA test was applied to compare the variables according to department, class and economic status groups.  Accordingly, the anxious attachment subscale scores of female participants (= 4.03) were higher than the anxious attachment subscale scores of male participants (= 3.53). There was no statistically significant (p> 0.05) difference between secure attachment and avoidant attachment with gender. The anxiety subscale subscale scores of female participants were higher than the anxiety subscale subscale scores of male participants. In this case; It can be interpreted that it results from the way of life of the female individuals in the society, the effects of gender role in the society and the mental status of women being different from men.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin bağlanma stillerinin umutsuzluk düzeyi ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between the hopelessness level of university students attachment styles and self
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-22
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmHopelessness
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10278264
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBİRUNİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572569
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess