Show simple item record

dc.contributor.advisorİlgar, Mehmet Zeki
dc.contributor.authorTaş, Ruken
dc.date.accessioned2021-05-07T08:15:55Z
dc.date.available2021-05-07T08:15:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596045
dc.description.abstractEğitim bir bütün olarak değerlendirildiğinde, sadece akademik bilgi birikiminin kazanıldığı bir yapı değil aynı zamanda bireyleri hayatın getirebileceği tüm zorluklarla başa çıkabilme ve başarılı olma yeteneklerinin de geliştirildiği bir yapıdır. Stres, yaşamın birçok alanında ortaya çıkabilmektedir. Özellikle öğrenim hayatı içerisinde öğrencilerin stres düzeyleri üzerinde bazı faktörler önemli paya sahiptir. Bunlar; aile ilişkileri, akademik beklentiler, kariyer düşünceleri, akran ilişkileri, fiziksel görünüm, gelecek kaygısı vb. etkenlerdir. Sosyal etkinlikler (spor, sanatsal faaliyetler, kültürel etkinlikler, okul kulüpleri) öğrencilerin sorumluluk yeteneklerini geliştiren, merak uyandıran, sosyalleşmelerine yardımcı olan, kendilerini doğrudan veya dolaylı olarak ifade edebilme olanağı sağlayan bir yapıdır. Bu araştırma da ortaöğretim öğrencilerinin algıladıkları stres düzeyleri, sosyal etkinliklere katılma durumlarına ve bazı sosyodemografik değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmamız da sosyal etkinliklere katılma durumu dört başlık olarak ayrılmıştır. Bunlar spor faaliyetlerine katılma, sanatsal faaliyetlere katılma, kültürel etkinliklere katılma ve okul kulüplerine aktif olarak katılma durumudur. Araştırma Şanlıurfa Ted Koleji ve Şanlıurfa Tümleç Kolejlerin' de öğrenimine devam eden 209 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin stres düzeylerinin belirlenmesinde `Algılanan Stres Düzeyi` ölçeği kullanılmıştır. Araştırma da elde edilen verilerin istatiksel analizlerinde SPSS 22.0 programı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere dayanarak; kız öğrencilerin, 14-15 yaş aralığında ki öğrencilerin, 8. Sınıf öğrencilerinin, aile ekonomik düzeyi kötü olanların, dersleri konusunda hiç yardım almayanların istatistiksel olarak anlamlı düzeyde stres yaşadıkları saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin anne ve baba eğitim düzeylerinin, algılanan stres üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığı saptanmıştır (p>0.05). Araştırmaya katılan öğrencilerden aktif olarak spor faaliyetlerine ve sanatsal etkinliklere katılanların istatistiksel olarak daha düşük düzeyde stres algıladıkları (p<0.05), kültürel aktivite ve okul kulüplerine aktif olarak katılmanın stres üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığı saptanmıştır (p>0.05). Sonuç olarak ortaokul öğrencilerinde bazı demografik özelliklerin, aktif olarak spor ve sanat faaliyetlerine katılmanın stresin oluşumu üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Sosyal etkinlik, ortaokul öğrencileri, stres, sosyalleşme
dc.description.abstractWhen education is considered as a whole, it is not only a structure in which academic knowledge is gained, but it is also a structure in which individuals are able to cope with all the difficulties that life may bring and their ability to succeed. Stress can occur in many areas of life. Particularly, some factors have an important role on the stress levels of students in the education life. These factors are family relations, academic expectations, career thoughts, peer relationships, physical appearance, future anxiety and so on. Social activities (sports, artistic activities, cultural events, school clubs) are a structure that develops students' responsibility skills, arouses curiosity, helps them to socialize, and allows them to express themselves directly or indirectly. In this study, the perceived stress levels of secondary school students were examined according to their participation in social activities and some sociodemographic variables. In our study, the status of participation in social activities is divided into four headings. These are participating in sports activities, participating in artistic activities, participating in cultural events and actively participating in school clubs. For this purpose, the stress levels perceived by middle school students were examined according to some variables. 209 students from `Şanlıurfa Ted College` and `Şanlıurfa Tümleç College` attended the study. `Perceived Stress Level` stress scale was used to determine the stress level of the students. SPSS 22.0 program was used in the statistical analysis of the data. Based on the data obtained from the research; female students, students aged 1415 years, 8th grade students, those with poor family economic level, those who did not get any help in terms of the lessons experienced statistically significant stress (p<0.05). It was found that the parents ' education levels did not make a significant difference in the perceived stress (p>0.05). Also, it was found that students who participated in the research actively participated in sports activities and artistic activities perceived a statistically lower level of stress (p<0.05). In addition, active participation in cultural activities and school clubs did not make a significant difference on stress (p>0.05). As a result, some demographic characteristics and actively participating in sports and art activities in middle school students are thought to be effective in the occurrence of stress. Anahtar Kelimeler: Social activity, Middle school students, Stress, Socializingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinde sosyal etkinliklere katılma durumu ile stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenme
dc.title.alternativeNvestigation of the relationship between status of participation in social activities and stress levels in secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-25
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10307161
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBİRUNİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597556
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess