dc.contributor.advisor | İlgar, Mehmet Zeki | |
dc.contributor.author | Palice, Mehmet Veysel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:15:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:15:55Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2021-03-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596044 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı akademisyenlerin sahip olduğu demografik özelliklerin ve örgütsel bağlılık düzeylerinin tükenmişlik düzeylerine etkisinin Biruni Üniversitesi evreninde betimlenmesidir. Çalışmaya 2019-2020 eğitim öğretim yılında görev yapan 142 akademisyen katılmıştır. Araştırmada 'Kişisel Bilgi Formu'', ''Maslach Tükenmişlik Envanteri'', ''Örgütsel Bağlılık Ölçeği'' kullanılmıştır, verilerin analizi için t-testi, tek yönlü varyans analizi, kolerasyon ve regresyon analizlere kullanılmıştır. Araştırma problemlerine cevap bulmak amacı ile araştırmada kullanılan 'Kişisel Formu', ''Maslach Tükenmişlik Envanteri'', ''Örgütsel Bağlılık Ölçeği'ne akademisyenlerin vermiş olduğu cevaplardan elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda akademisyenlerin tükenmişlik alt boyutlarında duygusal tükenme algılarının düşük düzeyde, duyarsızlaşma algılarının çok yüksek düzeyde, kişisel başarılarının ise yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Örgütsel bağlılık boyutlarında duygusal bağlılıkları yüksek düzeyde, devam ve normatif bağlılıkların ise ortak düzeyde bulunduğu belirlenmiştir. Akademik personelin kişisel başarı düzeyini etkileyen değişkenlerin; cinsiyet, yaş, çocuk sayısı, unvan, olduğu belirlenmiş olup, akademik personelin duygusal tükenme düzeyine etki eden değişkenlerin; toplam ders yükü olduğu ifade edilirken duyarsızlaşma boyutuna etkileyen sosyo-demografik değişkene rastlanmamıştır. Örgütsel bağlılığın tükenmişlik üzerindeki etkisinde duygusal bağlılık alt boyutunun tükenmişliği negatif etkilediği tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to delineate the demographic features and the organizational commitments of academicians of Biruni University. 142 academicians that worked between 2019-2020 had participaded this study. In this research, Personal Information Form, Maslach Burnout Inventory and Organizational Commitment Scale are used, and for the analysis of the data; T-Test, one-sided variance analysis, correlation and regression analysis had been used. As a result of analyzing the data obtained from the academicians' answers to 'Personal Form', 'Maslach Burnout Inventory', 'Organizational Commitment Scale', the emotional exhaustion perceptions of the academicians in the burnout sub-dimensions It was determined that emotional commitment was high in organizational commitment dimensions, and continuation and normative commitments were common. The variables that affect the personal success level of academic staff are; gender, age, number of children, title, has been determined; While it was stated that the variables that affect the emotional exhaustion level of the academic staff are the total course load, no socio-demographic variable affecting the depersonalization dimension was found. In the effect of organizational commitment on burnout, it was determined that the sub-dimension of emotional commitment negatively affected burnout.ere at a low level, and their perceptions of depersonalization were at a high level, it was determined that their personal success was at a high level. It was determined that emotional commitment was high in organizational commitment dimensions, and continuation and normative commitments were common. The variables that affect the personal success level of academic staff are; gender, age, number of children, title, has been determined; While it was stated that the variables that affect the emotional exhaustion level of the academic staff are the total course load, no socio-demographic variable affecting the depersonalization dimension was found. In the effect of organizational commitment on burnout, it was determined that the sub-dimension of emotional commitment negatively affected burnout. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Akademisyenlerin tükenmişlik düzeylerinin örgütsel bağlılık ve demografik değişkenler açışından incelenmesi: Biruni Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Investigation of burnout levels of academicians in terms of organizational commitment and demographic variables: The case of Biruni University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-10 | |
dc.contributor.department | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Academicians | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | Demographic variables | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Burnout level | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Burnout syndrome | |
dc.identifier.yokid | 10328846 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 625133 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | |