Show simple item record

dc.contributor.advisorAtahan, Ali Osman
dc.contributor.authorMert, Feriha
dc.date.accessioned2020-12-03T17:04:32Z
dc.date.available2020-12-03T17:04:32Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59597
dc.description.abstractGürültü, günümüzün en önemli çevre sorunlarından biri olarak kaşımıza çıkmaktadır. Makineleşme ve teknolojinin kullanım alanlarının genişlemesi ile gürültü, hayatımızın her anına yayılmaktadır. Özellikle büyük şehirlerde, ulaşım kaynaklı gürültü, şehir içindeki gürültü maruziyetinin geniş bir çevreye yayılmasına ve sürekli olmasına sebep olmaktadır. Bu maruziyet sağlık sorunlarına ve günlük aktivitelerde verimsizliğe sebebiyet vermektedir.Her ortamda ve birçok nedenden dolayı maruz kaldığımız gürültü, aslında engellenebilir veya kontrol edilebilir bir çevre sorunudur. Ulaşım kaynaklı gürültülerde, ulaşım sisteminin inşası ve kurulumu esnasında gerek güzergâh gerek araç üzerinde gerekli önlemler alınırsa gürültü engellenebilir veya indirgenebilir. Ulaşım sisteminin inşasından sonra ise alınabilecek bir dizi önlem ile gürültü sorunu tamamen çözülemese bile, kontrol altına alınabilir ve çevresine verdiği rahatsızlık engellenebilir.Bu tezin ilk üç başlığında ses ve gürültü kavramları detaylı olarak incelenmiştir. Ayrıca gürültünün insan sağlığı ve çevre üzerine etkileri de irdelenmiş ve neden engellenmesi ve kontrol altına alınması gerektiği açıklanmıştır.Üçüncü, dördüncü ve beşinci bölümlerde ise gürültünün engellenme ve kontrol altına alınma yöntemleri ile bu yöntemlerin raylı sistem hatlarına uygulanması konu edilmiştir. Çeşitli gürültü kontrol yöntemleri incelenmiş ve bu yöntemlerden biri olan gürültü bariyerleri üzerinde özellikle durulmuştur.Altıncı ve yedinci bölümlerde konunun incelenmesinde örnek olarak seçilen Sirkeci-Halkalı Banliyö Hattı'nın güzergâhı, hattın çevresel önemi, hattın çevre gürültüsüne olan potansiyel etkisi ve proje aşamasında elde edilen ses ölçüm düzeyleri incelenmiştir. Bu incelemeler sonucunda ise güzergâh üzerinde tespit edilen belirli noktalarda optimum verim elde edilebilecek noktalarda gürültü bariyeri konumlandırması gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstractNoise appears to be one of the most important environmental issues of the present day. By the mechanization and the field enlargement of technology; this problem spreads into our lives uncontrollably. Noise by transportation, especially in metropolitan cities, causes long-lasting continuous noise exposure in widely-spread areas. This continuous exposure engenders health problems and inefficiency of daily activities.The noise, which we are exposed to in every environment and for many reasons, is actually an environmental problem that can be prevented or controlled. Noise can be prevented or reduced if necessary precautions are taken on the route and the vehicle during the construction and installation of the transportation system in case of noise by transportation. After the construction of the transportation system, a number of precautions can be taken and by those, even if the noise problem cannot be solved completely, it can be controlled and the discomfort to the environment can be prevented.In the first three chapters of this thesis, the concepts of sound and noise have been examined in detail. In addition, the effects on the human health and environment of noise and why it has to be prevented and controlled are examined.In the third, fourth and fifth sections, the methods of avoidance and control of noise and application of these methods to the rail system lines are discussed. Various noise control methods are examined and noise barriers, one of these methods, have been particularly emphasized.In the sixth and seventh chapters, the route of the selected Sirkeci-Halkalı Suburban Line, the environmental potential of the line, the potential impact on the environmental noise of the line and the sound measurement levels obtained during the project phase are examined. As a result of these investigations, noise barriers are located at points where optimum efficiency could be obtained at certain points determined on the route.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleSirkeci-Halkalı Banliyö Tren Hattı üzerinde gürültü bariyeri uygulaması
dc.title.alternativeNoise barrier application on Sirkeci-Halkali Commuter Train Line
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic transportation
dc.subject.ytmRailway transportation
dc.subject.ytmRegisters
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmUrban transport
dc.subject.ytmUrban architecture
dc.subject.ytmEnvironmental problems
dc.identifier.yokid10152005
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495134
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineUlaştırma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess