Show simple item record

dc.contributor.advisorEsen, Şaban
dc.contributor.authorÇiftçi, Taha
dc.date.accessioned2021-05-07T08:01:44Z
dc.date.available2021-05-07T08:01:44Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-09-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595578
dc.description.abstractBir liderin özelliği, iş deneyimi, yönetim yaklaşımı, problem çözme becerileri, vizyon ve misyonu, çalışanlar, hissedarlar ve paydaşlarla olan ilişkileri, yönettiği iş/şirket/kurum için son derece önemlidir. Küreselleşme ve değişen yönetim uygulamaları ile dünya; sosyal etkiyi vurgulayan, ortak iyiliğe adanmış, paydaşların ve hissedarların ihtiyaçlarına cevap veren ve çevreye, çalışanlara ve iş ortaklarına karşı sorumlu davranan bir liderliğe acil ihtiyaç duymaktadır. Sorumlu liderlik kavramı, bu ihtiyaçların tümüne cevap vermesi ve işletmeler, şirketler ve toplumlar için Pratik çözümler sunması nedeniyle son 15 yılda oldukça popular bir liderlik yaklaşımı olmuştur. Tüm bu faydaların yanı sıra, sorumlu liderlik çalışanlar için de önemli bir rol oynamaktadır. Çalışanların refahı doğrudan liderlik yaklaşımı ile ilişkilidir. Bu sebepten dolayı, sorumlu liderliğin çalışanların iyi olma hali üzerindeki etkilerini araştırmak amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Çalışmanın teorik kısmında liderlik yaklaşımları, sorumlu liderlik kavramı ve çalışanların iyi olma halinden bahsedilmiştir. Çalışanların iyi olma hali; hayatta iyi olma, işyerinde iyi olma ve psikolojik iyi olma olan alt boyutlar ile birlikte açıklanmıştır. Ampirik kısımda ise verilerin analizi yapılmış, hipotezler test edilmiştir. Sonuç kısmında araştırmanın bulgularına yer verilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın ana kütlesini Bartın Üniversitesi idari personeli oluşturmuş ve araştırmaya katilim sağlayanlar basit tesadüfi örneklem yolu ile seçilmiştir. Anketler 220 personele e-mail yolu ile gönderilmiş ve 182 tane geçerli yanıt elde edilmiştir Elde edilen veriler SPSS (Sosyal Bilimler için İstatistik Programı) programında analiz edilmiş ve hipotezler sınanmıştır. Bu bağlamda, yapılan çalışma nitel bir araştırma özelliği taşımaktadır.Çalışma sonucunda sorumlu liderliğin çalışanların genel iyi olma hali pozitif yiönde etkilediği bulunmuştur. İlaveten, çalışma bulguları sorumlu liderlik ile çalışanların iyi olma hali arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya çıkarmıştır. Katılımcıların demografik özellikleri dikkate alındığında, sorumlu liderlik algısı ve iyi olma hali arasında aylık gelir düzeyi, hizmet yılı, medeni durum ve yaş acısından anlamlı bir farklılık bulunmaz iken; eğitim düzeyi ve cinsiyet dikkate alındığında çalışanların sorumlu liderlik algıları ile iyi olma hali/refahı anlamlı derecede farklılaşmaktadır.Anahtar Kelimeler: Sorumlu Liderlik; Liderlik; Çalışanların İyi Olma Hali/Refahı; Hayatta İyi Olma; İş Yerinden İyi Olma; Psikolojik İyi Olma.
dc.description.abstractA leader's trait, work experience, management approaches, problem solving skills, vision and mission and interpersonal relations with employees, shareholders and stakeholders are remarkably important for the business/corporation/institution s/he is leading. With the globalization and changing management practices, the world is in an urgent need of a leadership that emphasizes social impact, dedicated to common good, response to stakeholders' and shareholders' need and act responsibly towards environment, employees and business partners. The concept of responsible leadership has been a very popular topic in the last 15 years as it has responded to all of these needs and provided practical solutions for businesses, companies and communities. In addition to all these benefits, responsible leadership plays an important role for employees. Employee well-being is directly associated with leadership approach. Therefore, this study was conducted to investigate the effects of responsible leadership on the well-being of employees. In the theoretical part of this work, leadership approaches, the concept of responsible leadership and employee well-being are mentioned. Employee well-being was explained with its sub-dimensions which are life well-being, workplace well-being and psychological well-being. In the empirical part, the data analyzed and the hypotheses were tested. In the conclusion part, the findings of the research were given. Survey method was preferred as data collection tool in the study. Administrative staff of the Bartin University constituted the universe and the participants of the study were selected by random sampling method. Questionnaires were sent to 220 personals through e-mail and 182 valid responses obtained. The data obtained from the participants, were analyzed via the SPSS program and the hypotheses were tested. In this regard, this study reflects the features of a qualitative study. As a result of the study, it was found that that responsible leadership affects overall employee well-being positively. In addition, study results revealed that there is a positive and meaningful relationship between responsible leadership and employee well-being. When taking the demographics of the participants into account, no relationship between the employees' perception of responsible leadership and well-being was found regarding monthly income, years of service, age and marital status. In terms of the educational level and gender of the participants, a significant relationship was found between the employees' perception of responsible leadership and well-being.Key Words: Responsible Leadership; Leadership; Employee Well-Being; Life Well-Being; Workplace Well-Being; Psychological Well-Being.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe impacts of responsible leadership on employee well-being
dc.title.alternativeSorumlu liderliğin çalışanların iyi olma hali/refahı üzerindeki etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-02
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10334036
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid633526
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess