Show simple item record

dc.contributor.advisorAkça, Yaşar
dc.contributor.authorYücel, Saniye
dc.date.accessioned2021-05-07T08:01:43Z
dc.date.available2021-05-07T08:01:43Z
dc.date.submitted2021
dc.date.issued2021-02-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595574
dc.description.abstractKüresel anlamda yoğun rekabetin yaşandığı havacılık sektöründe, çalışan faktörünün önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Türkiye'de özellikle 2003 yılında yaşanan serbestleşme sonrası hava ulaşımı her kesim tarafından kullanılabilecek düzeye gelmiştir. Bu fiili durum, havacılık işletmeleri açısından çalışanlarla bütünleşme gereksinimini ortaya koymaktadır. Yoğun rekabet, yüksek performans ve verimlilik beklentisi, zaman baskısı ve fazla iş yükü gibi faktörler çalışanlar üzerinde strese ve tükenmişliğe neden olmaktadır. Böylece çalışanların örgütlerine bağlılıkları zamanla azalmaktadır. Havacılık işletmelerinin öncelikli amacı, hedeflere ulaşabilmek için çalışanların sağlıklarını korumak ve onların çalıştıkları örgüte bağlılıklarını artırmak olmalıdır. Bu doğrultuda havacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde çalışan toplam 179 kişiye anket çalışması uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPPS 22.0 programı ile analiz edilmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde literatür taraması, ikinci bölümde stres ve iş stresi, üçüncü bölümde tükenmişlik, dördüncü bölümde örgütsel bağlılık kavramlarına yer verilmiştir. Beşinci bölümde söz konusu faktörlerin çalışanlar üzerinde örgütsel bağlılığa etkisi değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractIn the aviation industry, where intense competition is experienced globally, the importance of the employee factor increases day by day. In Turkey, especially after the introduction to liberalization during 2003, air transportation reached a level that can be used by everyone. This actual situation reveals the need for integration with the employees in terms of aviation enterprises. Factors such as intense competition, high performance and efficiency expectations, time pressure and high workload may cause excessive stress and subsequently the burnout on the employee. Thus, employees' loyalty to their Organizations decreases over time. The primary purpose of aviation companies should be to protect the health of employees and increase their loyalty to the organization they work in. Accordingly, a total of 179 people work in aviation sector enterprises are surveyed. The data obtained from questionnaires are analyzed in the SPPS 22.0 program and the results are evaluated. The study consists of five chapters. In the first part, the literature review, in the second part, the concepts of stress and work stress, in the third part, burnout, and ın the fourth part, organizational commitment. In the fifth section, the effects of these factors on organizational commitment on employees are evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHavacılık sektörü çalışanlarının iş stresi ve tükenmişlik algılarının örgütsel bağlılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effects job stress and burnout perceptions of aviation sector employees on organizational commitment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-07
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJob stress
dc.subject.ytmAviation sector
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmBurnout
dc.identifier.yokid10237731
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid655081
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess