Kıvanç Nalça`nın Büyü-Düğüm adlı oyunundaki İhtiyar Kız rolüne çalışma süreci
dc.contributor.advisor | Karaboğa, Kerem | |
dc.contributor.author | Cinbarci, Sara Meriç | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:45:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:45:05Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594947 | |
dc.description.abstract | İleri Oyunculuk Yüksek Lisans Programı'nda e itim gören Sara Meriç Cınbarcı veiki arkada ı tarafından Kıvanç Nalça'nın yazmı oldu u Büyü Dü üm adlı oyunseçilerek ele alınmı tır. E itimin geribildiriminin performans biçimindesunulabilmesi için oyun metnine ili kin de erlendirmeler, oyunun genelçözümlemesi, rol analizi ve oyuna dair yorumları içeren dramaturgi çalı maları,metin çözümlemesi, oyunun tüm tablolarının rejileri ve hazırlık çalı malarıesnasında kar ıla ılan sorunların ve ya antıların ayrıntılarının yer aldı ı süreç analiziele alınmı tır. nceleme, süreç ve sonuçlar takip eden bölümlerde detaylı olaraksunulmaya çalı ılmı tır. Söz konusu performans seyirciye açık bir performansolmayıp, bu tez çalı masına temel te kil etmek üzere tasarlanmı tır.Anahtar Kelimeler: Büyü Dü üm, Metin Çözümlemesi, Psikodrama, SüreçAnalizi, Dramaturji | |
dc.description.abstract | The game named ?Büyü Dü üm? written by Kıvanç Nalça, has been choosen andconsidered from all points of view by Sara Meriç Cınbarcı and two colleagues whohave received training in Progressive Acting Master?s Program. In order to presentthe feedback of the education as performance; the process analysis has been takenthe matter in hand containing evaluations relating to the text, general analysis of thegame, role analysis and dramaturgy studies that includes the interpretations relatingto the game, text analysis, stage managements of all the tables of the game, and thedetails of experiences and difficulties that have been met during preparation studies.The studies, the process and the results have been tried to be presented as detailed.The mentioned performance is not open for audience but it has been projected toserve as a basis for this thesis.Key words: Büyü Dü üm, The Text Analysis, Psycho Drama, The ProcessAnalysis, Dramaturgy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Kıvanç Nalça`nın Büyü-Düğüm adlı oyunundaki İhtiyar Kız rolüne çalışma süreci | |
dc.title.alternative | The preparing process for the character Old Girl in Büyü Düğüm written by Kivanç Nalça | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-03 | |
dc.contributor.department | İleri Oyunculuk Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 155688 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190481 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |