AB ulaştırma politikasına uyum sürecinde Türkiye`de kara ulaşımı trafik güvenliği
dc.contributor.advisor | Özkale, Lerzan | |
dc.contributor.author | Çelik, Celal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:44:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:44:59Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594922 | |
dc.description.abstract | Avrupa Birliği'nde sosyal uyumun sağlanmasının ve ekonomik açıdan kalkınmanın itici gücü olan ortak bir ulaştırma politikası oluşturulmasına dair genel esaslar AET'yi kuran 1957 tarihli Roma Antlaşması'nda öngörülmüştür (AET 74-84.maddeler). 1992 Maastricht Antlaşması ile hem ulaştırma politikasının siyasi, kurumsal ve mali esasları geliştirilmiş hem de Trans-Avrupa Ulaşım Ağı kavramı oluşturulmuştur. Tek pazara dinamizm kazandırılması, sınırlar arası uyumun sağlanması ve büyüyen potansiyelinin güçlendirilmesi yönünde adımlar atılmıştır.Türk ulaştırma sektörünün, AB taşımacılık pazarına entegrasyonu için mevzuat uyumu çalışmalarının yapılmasına yönelik bir programının benimsenmesi öngörülmüştür. Bir ana plan geliştirilmesine yönelik ilk kapsamlı çaba, 1980' lerin başında yapılmıştır (1983-1993). Daha sonra 2004 yılında hazırlanan ve Avrupa Birliği Genel Sekreterliğince takip ve koordine edilen uyum programı hala geçerli olup süreç devam etmektedir.Anahtar Kelimeler: Trafik, Güvenlik, Ulaştırma, Trafik Güvenliği. | |
dc.description.abstract | The general bases are about forming THA common transmission policy, which is the repulsive power of providing social conformity and economic development in European Union, that was agreed on in Roma Treaty established EEU in 1957, (EEU 74-84 sections). Through Maastricht Treaty in 1992 not only political, institutional and financial bases were developed but also constituted the concept of Trans-Europe Transmission Network. The progress towards acquiring dynamism to the unique market, providing consistency between boundaries and having the growing potential strength was made. Working about the adaptation of laws inclined toward a program was agreed on to integrate Turkish transmission sector to EU shipping market. The first extensive effort to build up a main plan was started in the beginning of 1980s (1983-1993). After that, the conformity program which was prepared in 2004 and pursuit and coordinated by European Union Secretary-General is still available and the process is continuing.Key Words: Traffic, Security, Transportation, Traffic Security. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Trafik | tr_TR |
dc.subject | Traffic | en_US |
dc.title | AB ulaştırma politikasına uyum sürecinde Türkiye`de kara ulaşımı trafik güvenliği | |
dc.title.alternative | The territorial traffic security in Turkey in the process of adaptation to EU transmission policy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9002961 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220126 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |