Witch-as reflection of woman over time
dc.contributor.advisor | Özkaracalar, Kaya | |
dc.contributor.author | Küskü Kurt, Selen | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:44:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:44:53Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594901 | |
dc.description.abstract | Bu tez, sinemada değişen cadı konseptiyle, batı toplumundaki kadın arasında tarihsel bir süreçte paralellik kurmayı amaçlamaktadır. Her ikisi de ?öteki? olan kadın ve cadı, filmlerdeki cadının oluşumuna katkıda bulunmuştur. Cadının bir çok türe yayılmış filmleri üzerinden kategorilere ayrılarak yapılacak saptamalar sonucu, sinemadaki cadının batı toplumundaki kadının bir yansıması olduğu önermesi irdelenmiştir.Tezin ilk bölümünde, cadıların tarihinden sinemaya da yansıyan önemli olayların ışığında, ilkel çağlardan günümüze kadar olan süreç incelenirken, ikinci bölümde akademik çevreler tarafından cadı filmlerini de içine alan teorilere genel olarak bakılmıştır. Üçüncü bölümde ise sinema aracılığıyla ifadesini bulan cadının, Emily Edwards'ın yaptığı kategorilendirme sistemi üzerinden 20lerden 80lere kadar olan süreçte, simgesel bir film alınarak batı toplumundaki kadını ne kadar yansıttığı araştırılmıştır. | |
dc.description.abstract | This thesis aims to illustrate the parallelism between the changing witch concept in cinema and the concept and role of woman in western society through a historical period. The witch and the woman who are both ?the other,? have contributed to the creation of the witch in movies. As a result of findings reached by the categorization of the witch through the films in various genres, the hypothesis is that the witch serves as a reflection of woman in western society.The first part of the thesis analyses the period starting from the primitive ages up until the present, highlighting major cases from the history of witches in cinema, while the second part makes a general overview of the theories by academic quarters that cover witch movies as well. As for the third part, a survey is presented on the topic of Emily Edward?s categorization system and how much the witch, who found her representation through cinema, reflects the woman in the western society of the twenties through the eighties through the symbolism of film | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | Witch-as reflection of woman over time | |
dc.title.alternative | Cadı-zaman boyunca kadının yansıması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 321587 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 236008 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |