Theodora ya da Teodora
dc.contributor.advisor | Sıkharulıdze, Zurab | |
dc.contributor.author | Özcan, Fatma Sanem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:44:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:44:49Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594886 | |
dc.description.abstract | Bizans ?mparatorluğu hiç ku?kusuz tarihte entrikaları, görkemi ve oyunlarıyla çok önemli bir yer edinmi?tir. Bu ününü büyük ölçüde imparatoriçe Theodoraya (ya da Teodora) borçludur. Bu çalı?ma Theodoranın Kulisi olarak ta adlandırılabilir, Theodora oyununun içindeki karakterin iç dünyasını ve dı? dünya ile olan hesapla?malarının incelenmesi üzerine yoğunla?mı?tır. Oyun Bizans döneminde hipodromda sahne alan tiyatro kumpanyası ile açılır. O dönemde tüm aktrislere hayat kadını gözüyle bakılır. Theodora da kısa zamanda kumpanyanın ba? aktrisi olmu?tur. Oyunun ilk üç bölümü hipodromda aktrislik yaptığı dönemlerde ya?adığı gerilimleri aktarırken aynı zamanda dönemin siyasi ve kültürel geli?melerine de ı?ık tutar. Mitolojik kahramanların ya?amlarından alıntılar yapılarak oyunla?tırılan kumpanyanın temsil ettiği oyun ile geçmi? kültürlerin günümüze bıraktığı miras arasında bağlantılar kurulmu?tur. Bizans döneminde Ba?rahip ?ncil dı?ı oyunları ahlaksız oldukları gerekçesiyle yasaklar. Çözüm mimuslardadır yani ?arkı ve beden diliyle oynanmaya ba?lanır. Kadın bedeni artık bir imgedir. ?kiyüzlü erkin sava? ve ?iddet kültürüne kar?ı di?il bir direni? ba?lar. Theodora doğunun tüm ritüellerini üzerinde toplayarak iktidarın çelik kalkanlarına kar?ı meydan okur. Çalı?manın odak noktası Theodoranın bu atmosferde geçirdiği evreler, deneyimleri ve kadınsı özelliklerinin, zekâsının ve yetilerinin sayesinde nasıl bir imparatoriçe adayına dönü?ebildiğinin ara?tırılması üzerinedir. Anahtar Kelimeler: Bizans, ?mparatoriçe Theodora, Mimus. | |
dc.description.abstract | Byzantine Empire has taken an important place in the history with the conspiracies, ambushes and the glory without any inquiries. Empress Theodora is the most delicate name who has the most aspects for that reputation. This study can be considered by the name of the Backstage of Theodora which is intensely searched her private thoughts and struggle with the life that she is surrounded. The play commence with the backstage of the theatre company in hippodrome. During that period of time the actress are known to be prostitutes. The first three episodes of the play is based on her conflicts while working as an -actress? and at the same time enlighten the political and cultural progress of the Byzantine Period. By using the extracts of Mythology the bridge between past and present is set up in cultural heritage. In Byzantine period the Bishop has prohibited the plays which are not belong to Bible and accused them with immorality. Mimes were the solution which meant acting with body language and by interpretation of music. Female body was an image. A feminine resistance started against the violent and hypocrite culture of supremacy. Theodora fought against the steel shield equipped power dominators by gathering the values of eastern rituals. The study is focused on the research of the evaluation of her feminine qualities through becoming an empress in consideration of her present ambiance, intellect and abilities. Keywords: Byzantine, Empress Theodora, Mimes | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Theodora ya da Teodora | |
dc.title.alternative | Theodora or Teodora | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9011244 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 239275 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |